Polo 6R storing EPS ABS en bandenspanning

iichel

Exclusive lid
12,822
4
8,052
283
Vandaag had ik een hele kerstboom aan lampjes en waarschuwingen.

ESP
ABS
Bandenspanning

Tank leeg
Handrem

Die laatste 2 waren zo weg.

Die eerste 3 niet.
Uitgelezen: foutcode stuurhoeksensor 00778 005 steering angle sensor no incorrect basis setting/adaptation en een fout in het instumentencluster over dat hij niet praat met de esp moduel

Oftewel, storing in de ABS module.

De long code was er helemaal uit, alles was 00000.... etc.

Uit een auto scan de oude code netjes terug gezet (2 weekjes oud), foutcodes gewist... maar nog steeds foutmeldingen.

[youtube]tZF3GY9GvNA[/youtube]

Iemand ideeeen? Met dit weer is het wel fijn dat de ESP z'n werk doet.... :)
 
[MENTION=5014]iichel[/MENTION]; ik heb dit probleem ook pas gehad. In september zijn deze 3 lampjes voor de eerste keer aangegaan bij mij. Telkens als er een bult of put in de weg was gingen ze aan. Soms ook op een rotonde...
Ik ben dan naar de dealer geweest. Zij hebben hem uitgelezen (€20 betaald) en als het dan nog zou terugkomen moest ik een afspraak maken voor het verder te bekijken. Op de weg terug naar huis gingen ze alweer aan dus byebye €20.
Dus toen 2 weken later mocht hij binnen voor herstelling en hebben ze de 2 achterste abs-sensoren vervangen (kostte mij ongeveer een €300). Dit heeft het probleem bij mij verholpen tot 3 weken terug. Opeens waren ze daar weer....
Ik dacht misschien echt een storing ofzo, ik zal nog even afwachten. Een week later zijn ze terug een aantal keer aangegaan en kon ik dus terug naar de dealer. Ze hebben hem toen terug (gratis) uitgelezen maar ik moest toch ook maar een afspraak maken. Vorige week dan weeral binnen geweest en heb ik zelfs mijn auto 2 dagen daar moeten laten. Ze hebben toen een kabel vervangen omdat die op de een of andere manier gekneld is geweest, beschadigd en dus foutmeldingen gaf. Dit heeft mij terug €300 gekost. Ik vroeg toen als het dan eigenlijk wel nodig was geweest om die 2 sensoren te vervangen. Daar heb ik niet echt een antwoord op gekregen maar ze zeiden wel dat als er nu nog iets zou schelen ze de verdere herstellingen gratis zouden doen (dit mag ik ook hopen). Tot nu toe zijn de lampjes ook weggebleven maar dit is ook nog maar een weekje geleden dus het is nog wat afwachten. Helaas kon ik 3 dagen na de herstelling wel weer teruggaan omdat er iets rolde of schoof in de wagen telkens als ik draaide. Bleek dat er nog een schroevendraaier achter mijn bekleding zat...ik ben dus helaas 5 keer(!!) naar de dealer moeten gaan... Hopelijk jij niet :)
 
Ik had dit probleem pas ook maar dan met motorstoring erbij Stick Out Tongue dus ik klik het aan en dacht misschien een oplossing maar...tsja.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!