[Polo 9N][1.2 12V] EGR Probleem

Khalid

Bekend lid
1,113
31
56
Heren!

Ik heb een klein 'probleempje'. Ik reed op de snelweg en gaf een dot gas en toen ging mijn motormangementlampje branden. Vervolgens heb ik hem uitgelezen en kwam het volgende eruit;

2yk1g5z-1.jpg


Nou is mijn vraag of dit een bekend probleem is? Zo ja, wat is verstandiger om te doen. Hem af doppen en softwarematig uitzetten (Door wie en hoe kan dit). Of vervangen? Ligt het probleem altijd aan de EGR of eventueel ook aan andere dingen?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Dit ligt vaak aan de sensor die in je uitlaat zit, had ik namelijk bij me 9n ook, 2 sensoren vervangen 1 bij het spruitstuk andere bij de katalysator.
Daarna nooit meer last van gehad
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
EGR is zo lek als een mandje. Als ik hem probeer in te leren geeft hij telkens aan error en hij loopt ook onregelmatig. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat hele ding af te doppen?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
EGR is vast wel af te doppen, hoe of wat zou ik niet weten, misschien dat iemand anders je hier op het forum daar info over kan geven, of je kan even contact op nemen met de dealer of met JD bijvoorbeeld ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Interessant dat ik dit nu tegenkom, ik zocht niet zo lang geleden nog naar info hierover.
Ik heb kortgeleden bij mijn 1.2 12V (motorcode AZQ) zelf de EGR en het gasklephuis schoongemaakt. De EGR's bij deze motor willen nogal eens last hebben van hitteschade, en dan zit er niks anders op dan vervangen.

Foto's/verhaal hier: EGR klep storing (17811)

Sinds de schoonmaak heb ik geen storing meer, maar bovenal: een merkbare verbetering in het (herstelde) vermogen van de motor, met name onderin de toeren. De motor pakt weer lekker op en jaagt weer merkbaar beter de toeren in.

Wat ik niet gedaan heb, maar wat wel te adviseren is: vervang meteen de koperen pakkingen en de 2 zeskant M8 bouten, die compleet verroest zullen zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!