Polo 9n3 draait stationair heel laag in toeren

Hallo,

Tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar heb sinds een poosje een probleem.

Als ik mn Polo 9n3 1.4 16v start draait de motor normaal in de toeren en is er niks aan de hand, maar zodra die een minuutje loopt zakt het toerental al naar 600-700 en schokt en trilt de auto. Ook de verlichting begint heel ligt te knipperen.

Google zegt al snel dat het waarschijnlijk de gasklep is, maar die is schoongemaakt.

Zijn wel een aantal dingen vervangen de laatste tijd: de distributieriem en waterpomp, bougies, luchtfilter, olie en oliefilter.

Iemand die weet waar het aan kan liggen?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
Ik zal even aan het grote Rad draaien.... geeeen ideee

wellicht vacuum slangetje? wat voor gasklep is het elektronisch of met gas kabel? ik ken de 9n3 niet zo goed
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zat ik ook al aan te denken, want als ik de ontluchtingsklep er tussen weg haal draait de motor wel beter, maar gaat niet omhoog in de toeren.

Gasklep is elektronisch. Is er voor het schoonmaken niet vanaf geweest.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
Zat ik ook al aan te denken, want als ik de ontluchtingsklep er tussen weg haal draait de motor wel beter, maar gaat niet omhoog in de toeren.

Gasklep is elektronisch. Is er voor het schoonmaken niet vanaf geweest.
om iets goed schoon te maken moet je die er natuurlijk afhalen, plus elektronica kan ook kapot gaan he, misschien is die hele klep wel verrot ik heb geen idee
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Heb je de gasklep wel opnieuw laten inleren? Alleen reinigen gaat het niet verhelpen namelijk.
Tevens willen de EGR kleppen op de 9N 1.4 (BBY motor) nog wel eens de geest geven, wellicht dat deze open blijft staan waardoor hij beroerd loopt?

Kwestie van meetwaardeblokken uitlezen en sowieso even de gasklep basisinstelling laten uitvoeren.

Zag ook nog dat je riem vervangen is, hebben ze hem wel 100% zeker op tijd staan?
 
@Ruud9N of je auto gaat in noodloop en reageert niet meer op t gas... levensgevaarlijk!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik heb t zelf meegemaakt op een 80km weg met een 9N... ineens niet harder dan 30. EPC lampje brandde toen ook trouwens.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Sorry voor de late reactie, maar heb de auto toch maar naar de garage gebracht aangezien het wasrschuwingslampje van de motor ook is gaan branden. Het bleek de luchtmassameter te zijn die kapot was.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 Trendline 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!