Polo AW 1.0 TSI trilt stationair

Goedenavond,

Ik merk dat mijn Polo AW uit 2019 1.0 TSI stationair trilt, ik zie aan mijn motorsteun dat die toch wel behoorlijk veel beweegt, ik heb inmiddels al andere forum leden gesproken. Die ervaren precies het zelfde als wat ik ervaar; de auto trilt stationair en dat de motorsteun toch wel erg beweegt.
Als ik de Polo start schiet die eerst in koudstartloop 1500 toeren wat normaal is, daarna zakt die naar 1000 toeren en dan voel je de trillingen.

Ik vraag jullie graag om advies of jullie het zelfde hebben meegemaakt bij de Polo AW 1.0 TSI.

Mijn motorsteun vertoond exact het zelfde gedrag als lijkt mij niet dat dit normaal is en dat die te veel beweegt/trilt.

Heb de auto uitgelezen, geen storingen in te zien.

Ik had hier voor een Polo 1.2 TSI trilde ook stationair, motorsteun vervangen en het was opgelost.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
VW  Polo 
Dat geldt voor mij ook. Bij koudloop ook 1500 toeren, eenmaal bij een warm loop net onder de 1000 toeren.
Bij het stilstaan blijft de toerenteller nog heel even iets boven de 1000 toeren en na paar sec daalt de toeren naar onder de 1000 tot ik de rem weer loslaat. Vraag mij ook af, of dit normaal is eigenlijk.

Ik ben wel langs ANWB gereden en hij vertelde mij dat ik geen zorgen hoefde te maken over de motorsteun. Hij had gekeken met een draaiende motor. Maar toch zit het mij niet lekker als ik zo die verhalen hier lees en hoor dat de oorzaak toch de motorsteun is.

En VW geeft niet thuis om dit te vervangen in de garantieperiode, ook zij zeggen dat dit eenmaal normaal is bij een 3-cilinder DSG. Dealers kunnen zoveel zeggen, ik ga hun steeds meer wantrouwen.

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!