Polo AW 95pk DSG Chiptuning

Dunx

Lid
Beste MyPolo lezers,

Ik vroeg me af of er mensen al met de 95pk tsi op de bank waren geweest voor chiptuning en of hierbij de DSG ook is aangepast.
Graag lees ik de voor en of nadelen hiervan.

Dunx.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
Nou nee, ik zou zeggen gebruik eerst eens de zoekfunctie. Mochten er dan nog vragen zijn, dan hoor ik het wel
haha, ik denk jij hebt die onderhand wel onder een sneltoets staan zoveel vragen komen er over chippen icm dsg aanpassen. die plak je er zo in
 
Volkswagen  Polo AW 
Nou nee, ik zou zeggen gebruik eerst eens de zoekfunctie. Mochten er dan nog vragen zijn, dan hoor ik het wel
Bedankt voor je toevoeging. Ik zie de 115pk voornamelijk voorbij komen. Vandaar dit nieuw topic gericht op de 95pk.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
Bedankt voor je toevoeging. Ik zie de 115pk voornamelijk voorbij komen. Vandaar dit nieuw topic gericht op de 95pk.
Dat maakt helemaal niets uit omdat het dezelfde motor is. Bij JD zie je bv dan ook staan 90 pk, 95pk,110pk, 115 pk. Betekent natuurlijk wel dat je meer winst boekt met een 90/95 pk versie.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Is er technisch nog verschil tussen de 95 en 115 blok? Alleen software matig ingeknepen?
 
Volkswagen  Highline Business R 
Dat maakt helemaal niets uit omdat het dezelfde motor is. Bij JD zie je bv dan ook staan 90 pk, 95pk,110pk, 115 pk. Betekent natuurlijk wel dat je meer winst boekt met een 90/95 pk versie.

Duidelijk daar kunnen we wat mee. Zodra ik de vermogens upgrade heb laten uitvoeren zal ik een update plaatsen voor de andere 95pk rijders :)
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
Er is een minmaal verschil tussen de turbo's van de 95pk en 115pk. VW heeft bij de introductie een technisch artikel gepubliceerd waarbij vertelt is dat de uitlaatkant van de turbo bij de 115pk van dikker materiaal is gemaakt omdat die iets meer hitte moet weerstaan dan de 95 PK. Dat gaat voor jou verhaal overigens weinig uitmaken, de eindresultaten qua tuning zullen gelijk zijn.
 
Ik heb bij VVTuning in Marum een remap laten doen, kwam uit op 132pk/240nm, zonder de DSG qua schakelmomenten te hebben laten optimaliseren. Ik moet toegeven dat ik het extra vermogen minder merk in de lagere versnellingen, omdat de DSG nog steeds zo verdomd snel opschakelt dat je niet bij dat extra vermogen komt. Maarrrr, rij je op een invoegstrook en druk je het gaspedaal wat verder in, dan merk je het wel degelijk. En als je op de snelweg rijdt en je wil inhalen dan merk ik ook echt wel verschil.
 
Zeker merk je dat . Heb het hiervoor met 2 x 1.2 tsi en 1 x 1.0 tsi ook ervaren. En ja, helemaal in combinatie met chippen, is DSG aanpassing zeer aan te bevelen. Dan komt de tuning veel meer tot zijn recht
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!