Polo Easyline - of een VW up!

Ter aanvulling,als je nu een c1 rijd,kan een up nog wel eens tegenvallen.
Ik vind de 1 liter motor van toyota(zit toch in de c1?) beter rijden als de up.

Goed om dat te weten. Ik vind de motor in de C1 een juweeltje: bewezen zuinig, erg soepel. Je kunt er met heel lage toeren mee rijden en doortrekken tot verweggistan waarbij ie een mooi compressor-achtig geluidje maakt.
Bedoel je soms dat bij de up! het gaspedaal trager reageert? Ik vond het bij de Easyline goed aanvoelen; ook lekker soepel in elk geval.

err.. ik lees net dat de Polo geen gaskabel heeft en dus geen goejekope Conrad cruisecontrol..
Wat betreft chiptuning: mmm, levert te weinig op bij een turboloze motor.. Ik heb eens geinformeerd bij vtune. Je gaat van 60 naar 68 pk en koppel gaat van 108 naar 121 nm. Beweren ze, en dit zijn al geen indrukwekkende getallen.
 
Ik heb zelf een polo bleumotion,wat mij goed bevalt,alle opties,zuinige diesel,maar om eerlijk te zijn heb ik laats een proefrit gemaakt met de up met de bedoeling als 2e auto en uiteindelijk een nieuw model yaris gekocht,ook met alle opties,deze motor zit ook in jouw c1 en rijdt geweldig.
Maar evengoed dit is een vw forum en wil iedereen te vriend houden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YLIUTHCL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSSNIXFV.jpg
 
ik heb ook 1 uur lang een UP gereden maar vergeleken met mijn BM is UP geen auto voor lange afstanden dat is mijn mening. qua konfor is UP stukken minder.
prijs is hoog voor een UPje dus aan PoLo heb je meer voor je geld.
 
Bij het inruilen van mijn Polo TDI heb ook erg getwijfeld wat ik zou nemen, de Up of toch weer de Polo.
Ben alleenstaand en me kids zijn allang het huis uit dus hoef niet zo`n "grote" auto.
Het nieuwe model Polo de 6R viel erg in de smaak bij me.
Maar een Up leek me ook wel wat. Dus heb ik deze van dichtbij bekeken maar vond het model toch niet zo mooi, ook niet van binnen.
Dan vind ik zijn broertjes de Seat Mii of de Skoda Citigo mooier van model.
En, geadviseerd wordt om een 4 deurs uitvoering te nemen volgens sommigen testen.
Ik heb ook nog gelezen dat er een Up GT komt met de 1.0 TSI motor.
Heb uiteindelijk voor de Polo gekozen, is een strakke auto, daar hou ik van en geeft mij het gevoel meer auto te hebben.
Je kunt een auto zo duur maken als je wilt. Ik adviseer je ook wat opties er bij te nemen als je de auto voor langere tijd gaat gebruiken.
Wens je succes toe met de keuze.
 
Ik vind de Polo ook strakker dan de up!, maar je kunt de up! wel wat vrolijker maken dan de Polo Easyline. Die is vanbinnen toch wel een beetje in een grafstemming. Maar opleuken kost bij VW meteen veel geld: je moet wel hoger dan de basisversie om een beetje sfeer te kweken. Ze leven van de extra's en dat laten ze je weten ook!

Voor mij zijn een paar opties van belang: airco móet, en cruisecontrol heel graag ook. De rest, zoals radio is wel zelf te regelen.
 
Ik leef praktisch bijna in me Polo ...ik rijd 40.000km per jaar dus dan wil ik ook zo luxe mogelijk genieten...vandaar de keuze om full options te nemen.
ik heb zelfs ook mijn Audio laten doen (kan lekker hard en de bass is zeer lekker Big Grin)

tijdens mijn 60.000km avontuur die ik al in de Polo Bluemotion 6R heb genoten...merkte ik dat ik spijt kreeg als ik de volgende opties niet genomen had
- Climatronic (is echt belangrijkste optie vind ik!!! als je dit niet hebt...ga je het echt wel msisen!)
- Boavista 17 Inch velgen (blijft een eye candy)
- Licht Zicht Pakket
- Bochtenverlichting (sommige vinden het onzin maar ik vind het lekker als ik in mijn straat die katten en kinderen op tijd zie Stick Out Tongue..)
- Leren bekleding (Achter ingebouwd...1 woord: HEERLIJK en makkelijker schoon te krijgen Big Grin)
- Audio (Achteraf ingebouwd...het is echt een genot om in de auto te rijden met zulk dikke audio! ik geniet toch elke keer weer als ik het volume knopje hard open draai...ik ga al kapot als ik hem op 12-13 of 14 zet)


Achteraf gezien waar ik eigenlijk WEL spijt van had dat ik genomen had:
- Winterpakket (beetje onzinnige optie...stoelverwarming gebruik ik amper..en tegenwoordig heb je antivries ruitenwisser vloeistof dus dat verwarmbare ruitenwisservloeistof en melder dat die bijna op is voegt weinig toe)
- RNS310..ik gebruik het bijna nooit (had makkelijk achteraf de RCD310 kunnen nemen...voor die ene keer navigeren gebruik ik wel me smartphone
- Polo Actiepakket...Instaplijsten/Pedalen/kofferbakmatje/sierlijst op de achterklep had ik aftermarket kunnen kopen had me denk ik de helft gescheeld.
- Waxoyl (toen kende ik CARCLEAN nog niet!! SHIT...echt dik genaaid voor 150 euries :S)
 
@KYC
Jij gebruikt je Polo heel anders dan ik zal doen. Ik rijd netaan 10.000 km per jaar en 's zomers pak ik de Trabant of MX-5. Het is voor mij dus bedoeld als praktische en comfortabele auto waarvan de funfactor niet zo hoog hoeft te zijn. (en MX-5 = fun! ) Vandaar dat ik de op zich nogal grauwe Easyline overweeg. Ik vind trouwens al die grote velgen helemaal niks - ze geven nog extra lawaai in je auto ook (ik zet de radio niet op 22 ;). De 16" Mistral vind ik nog wel mooi trouwens, die zou ik nog wel doen bij een luxere Polo, maar de Easyline komt met lekker dikke banden rond zijn 14" velgjes en dat vind ik prima en lekker comfy ook. Maarja, ik ben alweer 45..

@yvonne1980
Climatronic zou ik ook wel nemen voor een kleine meerprijs op bijv. een Comfort Edition, maar ik vind de gewone ook best te doen. Je moet alleen wat vaker met de hand de temperatuurknop verdraaien. Ik vraag me wel af of een climatronic de airco zuiniger laat draaien doordat deze de pomp minder belast als er minder koelte nodig is. Bij de ongeregelde airco meng je volgens mij gewoon warme lucht bij als het koud wordt. Dan zit je dus met je verwarming de airco bij te sturen? (vraag ik me dus af, ik weet het niet zeker. Weet iemand het wel?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt vagtechniek eens om een offerte vragen voor het achteraf plaatsen van cc of bm onderdelenshop;)
(om zo maar even 2 van de velen vag shops te noemen)

En over dat niet op temperatuur komen van de polo, die van mij is met vries temperaturen na 25 min echt warm van binnen en na een kwartier begint die al warm te worden, dus dat is niet echt een probleem als je wat langere stukken rijd dan de korte ritjes;)

Oh en als je de 16" niet neemt kun je ook nog naar 15 inch, ook super comfortabel;)
(spreek uit ervaring gezien mn bm pas sinds kort 17 inchers heeftStick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Zo'n crisis-Polo is wel echt kaal zeg.

volkswagen-polo-hatchback-benzine-zwart-010--34961890-Medium.jpg
 
Da's inderdaad wel erg kaal, en vooral ook erg SAAI :mad:
Ongelofelijk hoeveel wat chromen/aluminium accentjes en de hoogglans delen doen om het stukken aantrekkelijker te maken :lol:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Op die foto is alles wel flets hoor. Ik heb in de Easyline gereden en in het echt is het dashboard donkerder dan de versie met de zachte coating. Het voelt wel harder, maar het ziet er niet zo slecht uit en het stuur is net zo plastic als bij een Comfortline, want die heeft ook geen standaard lederen stuur. De chromen accenten zijn er idd. niet; die zijn zwart, maar beschouw dat maar als 'sportief'. Als je er dan idd een radio van 100 Euri met USB instopt, ziet het er best ok uit, de speakers zijn al wel voorbereid (zeker de bedrading). Ik vind trouwens de standaardspeakers die bijv. in de Comfortline zitten niet zo heel goed klinken -die zou ik dan toch vervangen als er zo'n mooie RCD310 in zit.

Kortom: de bovenstaande indruk is precies wat VW je wil laten zien om je naar een luxer model te drijven. Pure marketing. Je ziet in de folders en op de website bijna altijd de Highline versie en die smaakt nou eenmaal het lekkerst..

Ondertussen heb je voor aanzienlijk minder geld wèl die solide, stille Polo! (maarre ik heb de Easyline nog niet, want ik ben benieuwd naar de BlueGT - heel wat anders, 3 stappen omhoog dus:lol: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, een andere vraag over de Easyline, of eigenlijk over de 60 pk driecilinder: Wie heeft het verbruik bijgehouden van dit type motor in de Polo? Op een Duitse site, spritmonitor.de staat een verbruik van gemiddeld tussen de 6-7 liter. Ik ben benieuwd hoe dit bij NL rijders is. Ik denk dat rond de 6 liter haalbaar moet zijn als je niet teveel trapt. Maar misschien omdat deze motor toch niet meer de modernste is, is dat een te hooggespannen verwachting?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!