Polo/GT ALGEMEEN POLOS.

andy1995

Bekend lid
Wat zijn de mankementen of dingen waar je op moet passen wanneer je auto boven de 200,000KM heeft?
want ik zie een blue gt die bijna 250k heeft gereden (benzine) en mijn voertuig heeft zelf 211k.
Maar ik merk nog niks dat ik moet vervangen alleen de schokdempers, maar ik zou graag volgend jaar willen overschakelen naar een blue GT.
Iemand enige idee waar je op moet letten bij het aankopen van een hoge KM polo/BLUE GT
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
heeft iemand enige idee hoelang een blue gt motor meegaat?
Meestal tot die kapot gaat. :mrgreen: Daar staan geen km. standen voor en hangt af van heeel veeel factoren. Hoe is er met de auto gereden/omgegaan. (netjes of afgetrapt), veel snelweg kilometers? Hoeveel eigenaren heeft de auto gehad? Heeft de auto altijd periodiek zijn servicebeurten gehad? Is de onderhoud historie aanwezig? Etc.
 
Seat  Arona 2020 
Meestal tot die kapot gaat. :mrgreen: Daar staan geen km. standen voor en hangt af van heeel veeel factoren. Hoe is er met de auto gereden/omgegaan. (netjes of afgetrapt), veel snelweg kilometers? Hoeveel eigenaren heeft de auto gehad? Heeft de auto altijd periodiek zijn servicebeurten gehad? Is de onderhoud historie aanwezig? Etc.
is het mogelijk om de motorconditie te achterhalen?

Het is vn de 1e eigenaar
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Op buitenlandse fora zie je regelmatig km-standen van 320k en daarboven.
Het EA211 blok is echt bulletproof mits je het goed onderhoud, ik verwacht er dus geen problemen mee als het nodige onderhoud gedaan is.

Echter zijn er nog genoeg andere delen die misschien wel aan vervanging toe zijn, denk aan wiellagers, koppeling, d-riem maar ook gewoon de schokbrekers en rubbers kunnen versleten zijn.

Als je het zeker wilt weten zou ik een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke garage of nog beter een VW specialist.


Overigens staat mijn GT (2013) nu op 96k en wil ik voor de 100k verkopen (eind van het jaar) Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT 
Op buitenlandse fora zie je regelmatig km-standen van 320k en daarboven.
Het EA211 blok is echt bulletproof mits je het goed onderhoud, ik verwacht er dus geen problemen mee als het nodige onderhoud gedaan is.

Echter zijn er nog genoeg andere delen die misschien wel aan vervanging toe zijn, denk aan wiellagers, koppeling, d-riem maar ook gewoon de schokbrekers en rubbers kunnen versleten zijn.

Als je het zeker wilt weten zou ik een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke garage of nog beter een VW specialist.


Overigens staat mijn GT (2013) nu op 96k en wil ik voor de 100k verkopen (eind van het jaar) Stick Out Tongue
handbak?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!