Polo GTI digital cockpit veranderen

Hallo,

Ik heb sinds kort een Polo GTI 2022.
Nu heb ik een vraagje.
Ik heb een digital cockpit pro vgm?
Maar nu was mijn vraag kan ik die ook veranderen? Ik zou de cockpit het liefst zo willen als de foto op internet. De linkse foto is zoals ik het nu heb.
Is dit mogelijk? En wat moet ik hiervoor dan doen?
 

Bijlagen

  • IMG_4417.jpeg
    IMG_4417.jpeg
    316.3 KB · Weergaven: 66
  • IMG_4423.png
    IMG_4423.png
    5.3 MB · Weergaven: 71
Volkswagen  Polo GTI  2.0 207PK 
Met de View knop op je stuur kun je aanpassen wat je in het dashboard ziet. Het scherm op de foto die je bij hebt gevoegd is van als je de auto uit hebt gezet na een rit en is niet iets wat je permanent op je scherm kunt krijgen volgens mij.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Als ik je foto zo bekijk heb je al de Pro. Heb je ook een pano-dak? Die zitten namelijk in hetzelfde pakket.

Pro is volgens mij ook niks anders dan een groter scherm. Bij de normale variant zijn de koelvloeistoftemp en tankmeter nog analoog met ledjes aangegeven, maar bij jou zie ik 1 groot scherm. Bij beide schermen scroll je dus met View door de opties heen en via de radio kun je nog wat andere zaken instellen zoals bijv. wat je in je tellers ziet (brandstofverbruik, range, versnelling etc.)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Klopt ja, ik heb een panoramadak.
Maar bij andere GTI’s kunnen ze dit schermpje ook doen (zie foto)
Dit kan ik niet… moet ik daarvoor wat extra’s kopen of installeren?
Ook als ik wat filmpjes op youtube kijk hebben ze allemaal zon soort cockpit.

IMG_4426.png
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 207PK 
Je hebt niet de cockpit pro.

Zie hier de 'basic':
1715755813887.png

En hier de 'Pro':
1715755881909.png

Ik kan me voorstellen dat de verschillen moeilijk te onderscheiden zijn in deze afbeeldingen, maar een goed vergelijkingspunt is de benzinemeter/motortemperatuur meter. Bij de 'basic' versie zijn ze horizontaal (zoals ook bij jou), bij de 'pro' versie zijn ze verticaal.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Je hebt niet de cockpit pro.

Zie hier de 'basic':
1715755813887.png

En hier de 'Pro':
1715755881909.png

Ik kan me voorstellen dat de verschillen moeilijk te onderscheiden zijn in deze afbeeldingen, maar een goed vergelijkingspunt is de benzinemeter/motortemperatuur meter. Bij de 'basic' versie zijn ze horizontaal (zoals ook bij jou), bij de 'pro' versie zijn ze verticaal.
Ik zie dus nu pas dat het schermpje van OP maar de helft is van het totale 'scherm'. Het leek op hetzelfde scherm als in de Golf 8 maar dat is dus blijkbaar niet zo. Vreemde marketing van VW.

Blijkbaar is de auto van OP dan ook geen Nederlandse samengestelde auto of is het een voorraadauto geweest, want met pano had hij hier het pro scherm gehad.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
@VWPolo1.0 dank voor je reactie.
Neem aan dat ik dit wel kan veranderen toch. Weet jij toevallig wat het ongeveer zou moeten kosten? En wat ik moet veranderen dan?

Dan ga je op zoiets uitkomen. Snap niet helemaal wat ze bedoelen met afdekplaat. Maar zeg voor het gemak even ongeveer 1500 euro.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
"Normaal" als je deze auto besteld in Nederland zou het in het "Design pakket" zitten.

Ik heb dit pakket ook op mijn GTI, daarin zit panorama dak en cockpit pro.
Cockpit pro zou eigenlijk standaard geleverd moeten worden op de GTI vind ik.

Cockpit pro achteraf laten installeren zal veel geld kosten, omdat dit ook samen werkt met je infotainment met de navigatie en dergelijke.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!