Polo gti informatie.

peterpolo

Bekend lid
Hallo mede forummers.

Een vraagje heeft er iemand een onderhouds schema voor wat betreft een polo gti aw facelift?

Ik ben aan het overwegen om misschien zo iets aan te schaffen.

Lopen die motoren ook op een ketting of een distributie riem?

En heeft de gti net als een golf 8 een haldex koppeling wat ook weer extra onderhoud vergt?

En wat betreft de dsg zijn daar ook nog dingen om op te letten en wat voor onderhoud zit daar aan?

Hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk verwoord heb en jullie me kunnen helpen.

Groetjes Peter
 
Haldex sowieso niet, want naar mijn weten is dat alleen voor 4 wiel aandrijving en dat heeft de polo niet.
Dsg moet om de 60k nieuwe olie krijgen.
Ik dacht dat deze motoren een riem hebben maar dat weet ik niet zeker.
 
Audi  A4 Avant (B9) 
Haldex sowieso niet, want naar mijn weten is dat alleen voor 4 wiel aandrijving en dat heeft de polo niet.
Dsg moet om de 60k nieuwe olie krijgen.
Ik dacht dat deze motoren een riem hebben maar dat weet ik niet zeker.
Ja ben er ook niet helemaal zeker van omdat ik eerst aan het kijken was naar de 8 gti maar die heeft geloof ik wel een haldex van wat ik van sommige mensen begreep en kwam op mij toch wel onderhouds intensief over.
Want vergeef me als ik het fout heb maar de haldex is het differentieel toch.
 
Nee, een haldex is een soort koppeling , die er voor zorgt dat je auto niet permanent 4 wiel aandrijving hebt maar alleen op het moment dat het nodig is.

Hier onder een uitlegje als je het leuk vind.

Een Haldex-koppeling is een hydraulische koppeling welke elektronisch wordt aangestuurd en mechanische krachten doorgeeft. Een Haldex-koppeling zit gemonteerd op auto's met vierwielaandrijving (zoals Quattro van Audi en 4-motion van VW/Seat/Skoda) en zit tussen de cardanas en het cardan (het differentieel).

Bij deze vierwiel-aandrijfsystemen worden de voorwielen constant aangedreven, net als een voorwielaangedreven auto. De achterwielen worden pas bij het accelereren of bij het doorslippen van de voorwielen (door bijv. een zachte ondergrond, of veel motorvermogen) aangedreven. Alleen in deze situaties is er sprake van vierwielaandrijving. Doordat de achterwielen bij constante snelheid niet worden aangedreven, is dit systeem met een Haldex-koppeling meer brandstofbesparend dan een systeem met permanente vierwielaandrijving.
 
Audi  A4 Avant (B9) 
Nee, een haldex is een soort koppeling , die er voor zorgt dat je auto niet permanent 4 wiel aandrijving hebt maar alleen op het moment dat het nodig is.

Hier onder een uitlegje als je het leuk vind.

Een Haldex-koppeling is een hydraulische koppeling welke elektronisch wordt aangestuurd en mechanische krachten doorgeeft. Een Haldex-koppeling zit gemonteerd op auto's met vierwielaandrijving (zoals Quattro van Audi en 4-motion van VW/Seat/Skoda) en zit tussen de cardanas en het cardan (het differentieel).

Bij deze vierwiel-aandrijfsystemen worden de voorwielen constant aangedreven, net als een voorwielaangedreven auto. De achterwielen worden pas bij het accelereren of bij het doorslippen van de voorwielen (door bijv. een zachte ondergrond, of veel motorvermogen) aangedreven. Alleen in deze situaties is er sprake van vierwielaandrijving. Doordat de achterwielen bij constante snelheid niet worden aangedreven, is dit systeem met een Haldex-koppeling meer brandstofbesparend dan een systeem met permanente vierwielaandrijving.
Interessant.
Maar wat is dat dan bij de 8 gti dat ze zeggen differentieel olie verversen?
 
de GTI heeft een EA888 gen 3b of gen 4 motor die hebben een distributieketting.
Er is geen Polo met 4motion vanaf de fabriek, dat moet je dan zelf erin hameren. :smirk:

Diff olie is in een DSG bak ook meteen de DSG olie. Sommige van die GTi'tjes hebben een VAQ differentieel, een soort van actief diff op de vooras

Ook wel geinig maar ook niet op een AW geleverd. Misschien dat ze die olie bedoelen.
 
de GTI heeft een EA888 gen 3b of gen 4 motor die hebben een distributieketting.
Er is geen Polo met 4motion vanaf de fabriek, dat moet je dan zelf erin hameren. :smirk:

Diff olie is in een DSG bak ook meteen de DSG olie. Sommige van die GTi'tjes hebben een VAQ differentieel, een soort van actief diff op de vooras

Ook wel geinig maar ook niet op een AW geleverd. Misschien dat ze die olie bedoelen.
Ja denk het wel.
Maarja hoe zijn de kettingen tegenwoordig iichel.
Jij werkt bij de vw toch.
Dus als ik het goed begrijp heb je met een polo gti buiten de gewone beurten van 30k enkel om de 60k de dsg bak als extra?
 
Ik werk zeker niet bij VW :) ik ben zelfstandige. Om de 30k idd longlife beurt en om 60k dsg onderhoud. En dan dingen als remvloeistof, filters, bougies etc. Kettingen zijn goed.
Dankje man.
Hier heb ik wat aan.
Jou Passat heeft dezelfde motor ofniet?
Of is dat een andere generatie
 
Ik heb ook de Polo GTI facelift (2023), ik heb wel veel problemen met het infotainment systeem dat zich continue reset en vastloopt of gewoon geen beeld geeft.
Dealer en PON komen er niet uit. Heb de auto nu 2 jaar en naar meermaals proberen te updaten en aan de computer gehangen te hebben blijft het probleem zich voordoen.

Dit probleem heeft ook invloed op mijn stuur knoppen en dan vooral de rechterkant wat niet werkt.
Kan misschien zijn omdat het een van de eerste is die van de band gerold is, maar dan nog moet het gewoon werken.

Ook heb ik vaak problemen met het OPF systeem wat een motorcode storing gooit en vermogen verminderd, hiervoor is de druksensor al een paar keer onder garantie vervangen geworden.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023 
Ik heb ook de Polo GTI facelift (2023), ik heb wel veel problemen met het infotainment systeem dat zich continue reset en vastloopt of gewoon geen beeld geeft.
Dealer en PON komen er niet uit. Heb de auto nu 2 jaar en naar meermaals proberen te updaten en aan de computer gehangen te hebben blijft het probleem zich voordoen.

Dit probleem heeft ook invloed op mijn stuur knoppen en dan vooral de rechterkant wat niet werkt.
Kan misschien zijn omdat het een van de eerste is die van de band gerold is, maar dan nog moet het gewoon werken.

Ook heb ik vaak problemen met het OPF systeem wat een motorcode storing gooit en vermogen verminderd, hiervoor is de druksensor al een paar keer onder garantie vervangen geworden.

Balen man, je zou eigenlijk ontzettend moeten genieten van zo'n dikke GTI...
 
Balen man, je zou eigenlijk ontzettend moeten genieten van zo'n dikke GTI...
Zou wel moeten ja, en als die het goed doet geniet ik er ook van!
Auto is in de tijd van chip te kort samen gesteld en besteld, maar door die chip te kort is de productie wel 6 maanden uitgesteld omdat ik de auto full option besteld had, en daarom heb ik gekozen voor het standaard infotainment waardoor de productie eindelijk gestart kon worden voor de rest alle opties kunnen houden.

Maar als ik dit van te voren had geweten had ik toch voor de Golf 8 GTI gegaan, en had ik de Polo overgeslagen.
Dat was het extra geld dubbel en dwars waard, dan deze hoofdpijn de hele tijd.
En als ik heel eerlijk mag zijn, voor het geld wat mijn GTI gekost heeft mag het materiaal gebruik wel van hogere klasse zijn en niet zoals de instap Polo.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Dat klopt helemaal, ik vind de prijzen vanaf €50.000 voor een klein beetje aangeklede polo GTI niet normaal meer. En dan is inderdaad het gebruikte materiaal besteld bij de firma lego of playmobiel. Zou niet mogen voor dat geld.
 
Volkswagen  Polo 
Ik heb ook de Polo GTI facelift (2023), ik heb wel veel problemen met het infotainment systeem dat zich continue reset en vastloopt of gewoon geen beeld geeft.
Dealer en PON komen er niet uit. Heb de auto nu 2 jaar en naar meermaals proberen te updaten en aan de computer gehangen te hebben blijft het probleem zich voordoen.

Dit probleem heeft ook invloed op mijn stuur knoppen en dan vooral de rechterkant wat niet werkt.
Kan misschien zijn omdat het een van de eerste is die van de band gerold is, maar dan nog moet het gewoon werken.

Ook heb ik vaak problemen met het OPF systeem wat een motorcode storing gooit en vermogen verminderd, hiervoor is de druksensor al een paar keer onder garantie vervangen geworden.
Jeetje wat heftig allemaal en zeker voor dat geld.
En ze zeggen allemaal dat ze het systeem van de golf 7.5 hebben en dat gewoon goed is.
Dat het alleen bij de golf 8 een knelpunt kan zijn.
 
Dat klopt helemaal, ik vind de prijzen vanaf €50.000 voor een klein beetje aangeklede polo GTI niet normaal meer. En dan is inderdaad het gebruikte materiaal besteld bij de firma lego of playmobiel. Zou niet mogen voor dat geld.
Precies, mag wel wat tegen over staan voor die prijs.
Jeetje wat heftig allemaal en zeker voor dat geld.
En ze zeggen allemaal dat ze het systeem van de golf 7.5 hebben en dat gewoon goed is.
Dat het alleen bij de golf 8 een knelpunt kan zijn.

Wat mij verteld is door de dealer is dat de facelift polo ook op nieuwe software draait en daarom niet zo snel updates komen, meerdere modellen in de VAG (vanaf 2023) hebben er last van.
Als ik het allemaal van te voren wist ging ik voor de Golf 8 GTI.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!