polo ineens uitgevallen

Jurgen

Lid
Hey mensen nou ik sta op dit moment dus stil met mn BM bij barendrecht. ..
Hij viel ineens uit geen vermogen niks meer. Ik zag dat het gloeispiraal wel knipperde verder niks. Hopelijk word het geen dure grap :( :(

ja.. het is een std probleem met de BM! ze gaan zelfs al wel bij 15000 km kapot.. de nieuwe egr moet het probleem verhelpen

ja inderdaad het komt ook vaak voor maar wat is de reden hiervoor? waarom gaat de egr-klep kapot, komt het door een bepaalde rij-stijl of missen we iets over het hoofd qua onderhoud?

is het zo dat de standaard onderdeel vanuit de productie gewoon niet goed van kwaliteit was en dat ze hierdoor later een vernieuwe beter kwaliteit a onderdeel hebben gefabriceerd??

Kan deels software zijn. Kan deels een slecht (relatief slecht) ontwerp zijn.

Ook omdat mensen vaak korte stukjes rijden met een bluemotion, wordt de motor niet warm. Daarom kan het wellicht zijn dat er wat meer roet ontstaat en zich ophoopt.

Ook hoog (hoger) in de toeren rijden zou zorgen voor een schonere EGR.

Vaak wordt geadviseerd om met een warme motor wat harder door te trekken om het een beetje schoon te 'blazen'.

Aan mn rijstijl zal het niet liggen. Ik rij stevig door met de jd box. Was mij ook toen al geadviseerd om af en toe goed door te trekken bij een warme motor.

Ik hoop dat het mee valt maar ben bang aangezien ik niet in onderhoud ben bij een dealer dat het een hoop geld gaat kosten.

Hij staat overgens nu wel bij de vw dealer waar ik hem gekocht heb en heb wel even me woordje gedaan dat dit bij zo'n jonge auto niet moet kunnen en dat het een bekend probleem is.

Nu maar duimen dat ze het zielig gaan vinden en vergoeden want 1000euro is wel heel veel

Welke dealer?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Net buiten de garantie, onderhoud niet bij dealer, ook tuningbox en Greenfilter eruit.
Maar bij Pouw Zwolle kreeg ik volledige garantie en zelfs gratis leenauto.

Ames oud beijerland

Ze gaan er vandaag naar kijken.
Hvj heb je daar een soort bewijsje van miss kan ik dat gebruiken mochten ze moeilijk doen

Ik hou jullie op de hoogte!

Nou ik mag mn polo weer ophalen vandaag.

Het was niet mijn egr maar een kapotte verstuiver. ...
Ze belde me vooraf even dat het grapje rond de 600 euro ex ging kosten. .. schrok me kapot en zei ik bel zo terug.
Na een poos terug gebeld of ik zelf een verstuiver mag regelen , dat mocht op eigen risico.
Ik wat bedrijven gebeld en ja hoor ze hadden er en 50 euro!! Hopa halen dat ding.

Ames heeft hem ingebouwd en ingeleerd en kan nu weer rijden.
Maar wil wel even zeggen let op dat je niet zomaar ja zegt!

Kosten nu totaal 350 incl

Goeie 2e hands is ook goed waar ik hem heb gehaald zeiden ze ook niet goed mag je hem terug brengen!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!