Beste Polo fans,
Afgelopen week reed ik de oprit op, van de snelweg naar een 80 weg. Ik had ongeveer 60 km gereden. Aangekomen bij het kruispunt naar de 80 weg, begint opeens mijn auto hevig te trillen en komt er witte rook uit mijn uitlaat. Ik rijd 100 meter verder, want daar kan ik stilstaan en achter mij zie ik 100 meter rook. De auto trilt nog steeds dus ik doe 'm uit. Rook stinkt naar verbrande olie. Maar nadat ik de auto uitdeed startte hij nog een paar keer en op een gegeven moment viel die zelf uit. Hij startte ook niet meer. En als die sporadisch een keer startte, dan was dat voor heel eventjes en kwam er weer rook uit de uitlaat. Daarbij komt er dan een tikkend geluid uit de motor.
Ik heb iemand mijn auto laten uitlezen en het apparaat gaf aan: brandstof pomp defect o.i.d. Weet niet meer precies wat er stond. Ik heb mijn brandstof filter bijv. vorig jaar laten vervangen.
Koelvloeistof wordt niet troebel, komt geen water bij mijn olie en oliepijl is al een paar dagen goed. Dus ik verwacht niet dat het de koppakking is. Zou het kunnen dat het de verstuiver is? En zijn het dan 1, 2 of alle 3 de verstuivers?
De man die mijn auto uitlas zei ook dat het hoogstwaarschijnlijk de verstuivers zijn. Hij was van de pechhulp.
Wat is, volgens jullie, de goedkoopste oplossing? Mijn is nu namelijk denk ik 4000 euro waard, maar wil geen vele honderden of duizend euro hieraan uit geven. Ook wil ik niet dat mijn auto straks een maand bij de garage staat. Zou graag zo goedkoop mogelijk (zelf) willen oplossen.
Ikzelf dacht er aan om een 2e hands verstuiver te kopen en die te vervangen met de oude, totdat ik de defecte heb gevonden. Want dan rijdt mijn auto ten minste en kan ik het daarna laten inleren bij een garage.
Wat raden jullie aan om te doen? Of denken jullie dat het probleem ergens anders ligt?
Ik dank jullie bij voorbaat!
VW Polo 1.2 TDI Bluemotion 75 PK uit 2012.
Afgelopen week reed ik de oprit op, van de snelweg naar een 80 weg. Ik had ongeveer 60 km gereden. Aangekomen bij het kruispunt naar de 80 weg, begint opeens mijn auto hevig te trillen en komt er witte rook uit mijn uitlaat. Ik rijd 100 meter verder, want daar kan ik stilstaan en achter mij zie ik 100 meter rook. De auto trilt nog steeds dus ik doe 'm uit. Rook stinkt naar verbrande olie. Maar nadat ik de auto uitdeed startte hij nog een paar keer en op een gegeven moment viel die zelf uit. Hij startte ook niet meer. En als die sporadisch een keer startte, dan was dat voor heel eventjes en kwam er weer rook uit de uitlaat. Daarbij komt er dan een tikkend geluid uit de motor.
Ik heb iemand mijn auto laten uitlezen en het apparaat gaf aan: brandstof pomp defect o.i.d. Weet niet meer precies wat er stond. Ik heb mijn brandstof filter bijv. vorig jaar laten vervangen.
Koelvloeistof wordt niet troebel, komt geen water bij mijn olie en oliepijl is al een paar dagen goed. Dus ik verwacht niet dat het de koppakking is. Zou het kunnen dat het de verstuiver is? En zijn het dan 1, 2 of alle 3 de verstuivers?
De man die mijn auto uitlas zei ook dat het hoogstwaarschijnlijk de verstuivers zijn. Hij was van de pechhulp.
Wat is, volgens jullie, de goedkoopste oplossing? Mijn is nu namelijk denk ik 4000 euro waard, maar wil geen vele honderden of duizend euro hieraan uit geven. Ook wil ik niet dat mijn auto straks een maand bij de garage staat. Zou graag zo goedkoop mogelijk (zelf) willen oplossen.
Ikzelf dacht er aan om een 2e hands verstuiver te kopen en die te vervangen met de oude, totdat ik de defecte heb gevonden. Want dan rijdt mijn auto ten minste en kan ik het daarna laten inleren bij een garage.
Wat raden jullie aan om te doen? Of denken jullie dat het probleem ergens anders ligt?
Ik dank jullie bij voorbaat!
VW Polo 1.2 TDI Bluemotion 75 PK uit 2012.
Volkswagen
Polo 6R 2012
1.2 TDI Bluemotion 75 pk