Polo tdi 2011 lekt moter olie inlaat en verstuiver problemen

Ryan P

Nieuw lid
Goeden avond
Heb een Polo tdi 2011 en doen zich de volgende problemen voor, moter olie lekage bij inlaat ,nieuwe kleppen deksel pakking gezet en schoon gemaakt lekt weer ,dacht eerst Turbo maar de turbo is droog. Nu sinds kort probleem met verstuiver. 1 was gevallen tweedehands gehaaldvoor 150 eu bij schaap en Bron .
Nu doet die het weer ,heb ingeleerd ,maar de nieuwe verstuiver verschilt veel met de 2 anderen bij draaiende moter en gas geven. Heb nu code P0203 Injector circuit cilinder 3. Vraag me af of ik een nieuwe moet kopen en of er iets is te doen dat de waarden van alle 3 weer correct lopen of zijn. Help Help .
 

Bijlagen

  • 20200711_183423.jpg
    20200711_183423.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 9
  • 20200711_183423.jpg
    20200711_183423.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 8
Volkswagen Polo  Polo tdi 2011 
Mijn 1.2 TDI is ook een beetje incontinent.
Laatst de inlaatslang verwijderd, kwam ook een lekker straaltje zwart levenssap uit sijpelen. Dit kan afkomstig zijn van 2 dingen:
- Carterontluchting, deze lekt intern waardoor jou motortje olie op drinkt
- Turbo, ook al ziet deze droog, er zal altijd olie langs de keering sijpelen
- Condensatie vanuit de carterontluchting/turbo. Door de vette inlaat lucht zullen er druppels olie gaan vormen in je inlaat traject. Veel druppels olie maken 1 olieplasje.

Overigens lekt mijn motortje bij de turbo olieaanvoer/afvoer, kleppendeksel en ergens in het carterstreek. sja, het is nou eenmaal geen nieuwe motor meer!
Binnenkort ga ik alles verhelpen, neem meteen mn krukaskeeringen mee. Alle olie in de inlaat, laat ik voor wat het is, loont niet om dit op te lossen als de auto geen overdadig olieverbruikt.

Verstuivers kun je het beste als set vervangen. Gezien de code die je krijgt verwacht ik dat de adaptatie van de nieuwe verstuiver niet juist is verlopen. Even langs een specialist om de adaptatie opnieuw te laten uitvoeren. Je kan hier zelf mee kloten, maar de kans dat dit fout gaat is groter dan het bedrag dat je betaald om dit opnieuw in te laten leren met garantie!
Nog een scenario: de "nieuwe" verstuiver is ook kapot...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Kijk eens naar de bekabeling van de injectoren, deze sluit nog wel eens door.
Ik zal het morgen even na lopen .Dealer zelf kan geen fout vinden. Behalve dat 1 van de 3 verstuivers meer diesel inspuit dan die andere 2 waarden zijn ver uit elkaar. Ook na het inleren blijft het zelfde.
 
Volkswagen Polo  Polo tdi 2011 
Mijn 1.2 TDI is ook een beetje incontinent.
Laatst de inlaatslang verwijderd, kwam ook een lekker straaltje zwart levenssap uit sijpelen. Dit kan afkomstig zijn van 2 dingen:
- Carterontluchting, deze lekt intern waardoor jou motortje olie op drinkt
- Turbo, ook al ziet deze droog, er zal altijd olie langs de keering sijpelen
- Condensatie vanuit de carterontluchting/turbo. Door de vette inlaat lucht zullen er druppels olie gaan vormen in je inlaat traject. Veel druppels olie maken 1 olieplasje.

Overigens lekt mijn motortje bij de turbo olieaanvoer/afvoer, kleppendeksel en ergens in het carterstreek. sja, het is nou eenmaal geen nieuwe motor meer!
Binnenkort ga ik alles verhelpen, neem meteen mn krukaskeeringen mee. Alle olie in de inlaat, laat ik voor wat het is, loont niet om dit op te lossen als de auto geen overdadig olieverbruikt.

Verstuivers kun je het beste als set vervangen. Gezien de code die je krijgt verwacht ik dat de adaptatie van de nieuwe verstuiver niet juist is verlopen. Even langs een specialist om de adaptatie opnieuw te laten uitvoeren. Je kan hier zelf mee kloten, maar de kans dat dit fout gaat is groter dan het bedrag dat je betaald om dit opnieuw in te laten leren met garantie!
Nog een scenario: de "nieuwe" verstuiver is ook kapot...
Als het de eerste niet is dan moet het de tweede zijn . Moter olie blijft normaal op peil.
 
Volkswagen Polo  Polo tdi 2011 
Mijn 1.2 TDI is ook een beetje incontinent.
Laatst de inlaatslang verwijderd, kwam ook een lekker straaltje zwart levenssap uit sijpelen. Dit kan afkomstig zijn van 2 dingen:
- Carterontluchting, deze lekt intern waardoor jou motortje olie op drinkt
- Turbo, ook al ziet deze droog, er zal altijd olie langs de keering sijpelen
- Condensatie vanuit de carterontluchting/turbo. Door de vette inlaat lucht zullen er druppels olie gaan vormen in je inlaat traject. Veel druppels olie maken 1 olieplasje.

Overigens lekt mijn motortje bij de turbo olieaanvoer/afvoer, kleppendeksel en ergens in het carterstreek. sja, het is nou eenmaal geen nieuwe motor meer!
Binnenkort ga ik alles verhelpen, neem meteen mn krukaskeeringen mee. Alle olie in de inlaat, laat ik voor wat het is, loont niet om dit op te lossen als de auto geen overdadig olieverbruikt.

Verstuivers kun je het beste als set vervangen. Gezien de code die je krijgt verwacht ik dat de adaptatie van de nieuwe verstuiver niet juist is verlopen. Even langs een specialist om de adaptatie opnieuw te laten uitvoeren. Je kan hier zelf mee kloten, maar de kans dat dit fout gaat is groter dan het bedrag dat je betaald om dit opnieuw in te laten leren met garantie!
Nog een scenario: de "nieuwe" verstuiver is ook kapot...
Zal ik morgen even doen.bedankt voor Uw Reactie.
 
Volkswagen Polo  Polo tdi 2011 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!