Polo trekt naar rechts boven de 80 km/u

Beste Polo liefhebbers,


Wie kan mij helpen en heeft voldoende kennis hoe ik mijn probleem kan oplossen?

Heb 3 maanden geleden een Nederlandse Polo R line gekocht, met 40.000km en bijna 3 jaar oud.

Fantastische auto erg blij mee.

Voor de koop gegoogeld of auto schade heeft gehad en daar kwam geen schade uit.

Maar……….

DE AUTO TREKT NAAR RECHTS……


De garage waar ik hem heb gekocht (geen dealer, geen Bovag) gebeld en adviseert hem bij Kwikfit uit te lijnen, heeft niks geholpen.

Kwikfit manager (timmermansoog) en Chef-monteur VW dealer meld dat auto schade heeft gehad, maar zie geen ernstige dingen.


Terug naar de garage die hem heeft verkocht wist van niks van schade en zou het oplossen.

Ruilauto gekregen ( goede sevice ,hoeft hij niet te doen)

Onderdeel, ”veer”en “stang” vervangen ,uitgelijnd ,probleem is wat minder ,maar Polo trekt nog naar rechts boven de 80km

Weer terug naar de garage, alles intensief nagelopen, remmen,”iets“ afgesteld en…..

POLO BLIJF NAAR RECHTS TREKKEN !!!

Help ???

Ben erg bang dat dit nooit meer goed komt en hier mee moet levensjaar dat wil ik niet.

Rust niet voordat dit is opgelost

Wat kan dit zijn,wie heeft hier echt verstand van hoe dit is op te lossen?

Bij voorbaat dank voor U antwoord
 

Bijlagen

  • 45cc6524-40a2-417e-b856-b77a857b0c44.jpg
    45cc6524-40a2-417e-b856-b77a857b0c44.jpg
    188.3 KB · Weergaven: 21
  • 5588215c-89d2-47c7-94c5-961b5e22e207.jpg
    5588215c-89d2-47c7-94c5-961b5e22e207.jpg
    178.5 KB · Weergaven: 19
Volkswagen  Polo, Comfortline, Business, 
Misschien dat de Volkswagen dealer je uitsluitsel en hulp kan bieden?
Daar is hij gezien door chef-monteur, die kon geen ernstige gebreken (krom chassis ) constateren ,maar als ze hieraan zouden beginnen weten ze niet waar het eindigt en zou behoorlijk geld kunnen gaan kosten....
 
Volkswagen  Polo, Comfortline, Business, 
Daar is hij gezien door chef-monteur, die kon geen ernstige gebreken (krom chassis ) constateren ,maar als ze hieraan zouden beginnen weten ze niet waar het eindigt en zou behoorlijk geld kunnen gaan kosten....
Misschien heeft die auto toch schade gehad waar je niets van weet..
 
Volkswagen  Polo 6C 2017 
Misschien heeft die auto toch schade gehad waar je niets van weet..
Ja Thomas,zoals ik al schreef in mijn bericht; De Polo heeft schade gehad, dat had de man van Kwikfit gezien aan het spatbord, echter die schade is gerepareerd zonder hier ergens melding van te maken.Nu vraag ik me af ? Als nou een auto een dauw krijgt, spatbord en wiel, wat gaan ze dan bij een gerenomeerd schadebedrijf vervangen ? Om dit soort ergernissen te voorkomen.Als dit ergens geregistreerd had gestaan had ik die auto niet gekocht......
 
Volkswagen  Polo, Comfortline, Business, 
Die rood omcirkelde waarde moet rond de 0’07 liggen, kan wel zijn dat hij in het groen staat maar gezien dit rapport staan je wielen : / |

De totale sporing staat ook naar rechts
 

Bijlagen

  • 6FA7491F-10B5-4004-B719-4F54CC4A2B0C.jpeg
    6FA7491F-10B5-4004-B719-4F54CC4A2B0C.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 31
Ja Thomas,zoals ik al schreef in mijn bericht; De Polo heeft schade gehad, dat had de man van Kwikfit gezien aan het spatbord, echter die schade is gerepareerd zonder hier ergens melding van te maken.Nu vraag ik me af ? Als nou een auto een dauw krijgt, spatbord en wiel, wat gaan ze dan bij een gerenomeerd schadebedrijf vervangen ? Om dit soort ergernissen te voorkomen.Als dit ergens geregistreerd had gestaan had ik die auto niet gekocht......
Niet veel meer dan strikt noodzakelijk om de auto weer toonbaar te maken. Ja, dat lees je goed, niet om de auto weer veilig rijdbaar te maken...

De schade business is echt een oplichterswereldje naar mijn mening. Een maat van mij heeft een Nissan 200SX S14 geimporteerd uit duitsland. 3 weken in bezit en een vriend van hem jakkert er een BMW 540i achterin. Je raad het al: Achterkant een behoorlijk stuk korter dan de tekeningen van Nissan aangaven, zon 25 jaar geleden. Schade laten taxeren: bijna 7000 euro. Richtwerk, spuitwerk en zeldzame onderdelen. Nu heeft mn maat zelf de onderdelen opgezocht in Japan, de hersteller had enkel als taak: Richten en (tegen meer prijs) de volledige auto overspuiten. 5 maand verder:
- Enorm slecht spuitwerk geleverd, afgeraffeld langs de raamrubbers, geen moeite genomen om de ramen te verwijderen, dit was wel afgesproken.
- Chassisbalken vertonen nog steeds de schadeplekken op de lasnaad (deze zijn naar buiten gevouwen en niet meer terug geklopt)
- reservewielbak is los geweest, niet behandeld tegen roest (oke, snap ik nog een keer, maar als je de boel zo ver los hebt, is die 5 min geen extra werk naar mijn mening)
- Kofferdeksel sluit niet lekker aan op de carosserie
- de klempunten van de richtbank staan op de lasnaden van de dorpel. hier is blank metaal zichtbaar. Killing voor je roestpreventie.
- Uitlaat is ingekort op een zeer amateuristische manier en hangt scheef in de rubbers.

Waarom ik dit weet? Van 't weekend zn koppeling mogen vervangen en ben toen direct maar even onder de hele auto door gelopen. Ik was enigszins verbaasd!

Er zijn natuurlijk uitzonderingen die het wel goed en netjes doen. Ik zal verder geen namen noemen van de hersteller uit het boven staande verhaal.
Daarnaast gaan ook veel auto's na een schade de markt op zonder een melding. Deze worden dan in een achtertuin of door een garage bedrijf/autohandelaar opgelapt zodat ze weer toonbaar zijn.

Zou je misschien een kenteken of eigenarenhistorie willen delen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Niet veel meer dan strikt noodzakelijk om de auto weer toonbaar te maken. Ja, dat lees je goed, niet om de auto weer veilig rijdbaar te maken...

De schade business is echt een oplichterswereldje naar mijn mening. Een maat van mij heeft een Nissan 200SX S14 geimporteerd uit duitsland. 3 weken in bezit en een vriend van hem jakkert er een BMW 540i achterin. Je raad het al: Achterkant een behoorlijk stuk korter dan de tekeningen van Nissan aangaven, zon 25 jaar geleden. Schade laten taxeren: bijna 7000 euro. Richtwerk, spuitwerk en zeldzame onderdelen. Nu heeft mn maat zelf de onderdelen opgezocht in Japan, de hersteller had enkel als taak: Richten en (tegen meer prijs) de volledige auto overspuiten. 5 maand verder:
- Enorm slecht spuitwerk geleverd, afgeraffeld langs de raamrubbers, geen moeite genomen om de ramen te verwijderen, dit was wel afgesproken.
- Chassisbalken vertonen nog steeds de schadeplekken op de lasnaad (deze zijn naar buiten gevouwen en niet meer terug geklopt)
- reservewielbak is los geweest, niet behandeld tegen roest (oke, snap ik nog een keer, maar als je de boel zo ver los hebt, is die 5 min geen extra werk naar mijn mening)
- Kofferdeksel sluit niet lekker aan op de carosserie
- de klempunten van de richtbank staan op de lasnaden van de dorpel. hier is blank metaal zichtbaar. Killing voor je roestpreventie.
- Uitlaat is ingekort op een zeer amateuristische manier en hangt scheef in de rubbers.

Waarom ik dit weet? Van 't weekend zn koppeling mogen vervangen en ben toen direct maar even onder de hele auto door gelopen. Ik was enigszins verbaasd!

Er zijn natuurlijk uitzonderingen die het wel goed en netjes doen. Ik zal verder geen namen noemen van de hersteller uit het boven staande verhaal.
Daarnaast gaan ook veel auto's na een schade de markt op zonder een melding. Deze worden dan in een achtertuin of door een garage bedrijf/autohandelaar opgelapt zodat ze weer toonbaar zijn.

Zou je misschien een kenteken of eigenarenhistorie willen delen?
Dank voor U bericht, maar deel geen kenteken en eigenaren-historie ivm veiligheid en privacy
 
Volkswagen  Polo, Comfortline, Business, 
Dank voor U bericht, maar deel geen kenteken en eigenaren-historie ivm veiligheid en privacy
Het enige wat wij als particulieren kunnen opvragen is wanneer en hoe vaak de auto van eigenaar is gewisseld, of dit een particuliere of zakelijke eigenaar is. Niet wie de eigenaar is of was.

Waar ik dan vooral benieuwd naar ben, hoeveel eigenaren de auto heeft gehad, hoeveel hiervan particulier en hoeveel zakelijk zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
De laatste keer dat ik een auto heb laten uitlijnen is wel ff 10 jaar geleden.
Ik ben toen naar een specialist gegaan in Alblasserdam....kwikfit ed. werd mij toen ten zeerste afgeraden.

Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij staan alle wielen anders uitgelijnd op het laatste rapport.
Persoonlijk zou ik naar een echte uitlijner gaan, dan heb je dat i.i.g. uitgesloten.
 
Volkswagen  Polo AW 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
De laatste keer dat ik een auto heb laten uitlijnen is wel ff 10 jaar geleden.
Ik ben toen naar een specialist gegaan in Alblasserdam....kwikfit ed. werd mij toen ten zeerste afgeraden.

Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij staan alle wielen anders uitgelijnd op het laatste rapport.
Persoonlijk zou ik naar een echte uitlijner gaan, dan heb je dat i.i.g. uitgesloten.
Precies wat ik bedoel in mijn bericht :).

Als je zo de waardes lees staat er niks recht, wel in het “groene” maar niet op de goede waardes.

Ik heb zelf ook ontelbare autos uitgelijnd de waardes moeten gewoon in het midden staan met name de sporing is belangrijk.

Indien dit allemaal goed staat, kan het ook een band zijn met een afwijking, even wisselen voor naar achter Lv -> Ra ect kan het erger maken of verhelpen, hierdoor weet je welke je moet vervangen
 
Precies wat ik bedoel in mijn bericht :).

Als je zo de waardes lees staat er niks recht, wel in het “groene” maar niet op de goede waardes.

Ik heb zelf ook ontelbare autos uitgelijnd de waardes moeten gewoon in het midden staan met name de sporing is belangrijk.

Indien dit allemaal goed staat, kan het ook een band zijn met een afwijking, even wisselen voor naar achter Lv -> Ra ect kan het erger maken of verhelpen, hierdoor weet je welke je moet vervangen
Dank voor U bericht, hier heb ik denk ik wat aan ,ga zelf eens op zoek naar goede uitlijner.
 
Volkswagen  Polo, Comfortline, Business, 
Ligt het niet aan de band? Die kan meer versleten zijn dan de andere kant, omdat hij lange tijd naar rechts trok..
 
Volkswagen  Polo aw 
Zou ik dus niet doen in verband met de eventuele goede draairichting van de band.
Lv -> La of Rv -> Ra en niet anders. (veel banden hebben een draairichting er op)
Dit is een tijdelijke test, geen definitieve plaatsing van een wiel. Dus, wielen wisselen, testrit, auto trekt de andere kant op, banden zijn het probleem. Banden weer op de oude plek of gelijk nieuwe banden monteren. @Robin Is wel vakbekwaam genoeg in dit gebied.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!