Goededag allemaal, ik heb weer sinds een tijdje een vw polo 1.2 tdi en ben verder zeer tevreden! Gekocht met 191000 en nu ondertussen alweer op de 212000 km. Nou heb ik sinds kort een probleem met de auto helaas en hoop dat iemand dit hier herkent. Het is dus zo dat als ik de auto gewoon pak dus met koude motor dat hij eigenlijk goed rijd. Rijd hem redelijk rustig warm natuurlijk. Heeft gewoon prima vermogen. Nu draai ik na 5 a 10 minuten de snelweg op. Als ik eenmaal op snelheid kom a 110/130 dan gaat dat voor een paar minuten goed. Vervolgens houd hij enorm in en gaat hij max 90 a 100 kmph. Maakt niet uit hoeveel gas ik geef hij blijft hier op hangen. Rijd ik de snelweg af dan rijd hij op gegeven moment heel langzaam met reageren en na een paar keer doorhalen dan heb ik weer vermogen. Eenmaal op hogere snelheden komt dit probleem weer terug.
Een paar bijzonderheden hiermee,
Geen motor fouten of storingen
Egr even afgedopt op te controleren of deze defect is. Maakt geen verschil
Heeft wel turbo druk dus verwacht deze heel te zijn
Wel vermogen op bepaalde momenten dus lijkt mij ook geen roetfilter verstopt
Tijdens het inhouden zakt het verbruik volgens boordcomputer ook aanzienlijk 27km/1l gemiddeld. Net alsof hij zichzelf netjes afregelt op iets wat hij te kort heeft. (Lucht of brandstof?)
Motor bokt en stottert verder niet en loopt ook goed eigenlijk. Geen gekke bijgeluiden ook
Dus ben een beetje radeloos hier aan het worden. Heb nog wat theorieën verder,
Wellicht dat mijn verstuivers slecht worden. Lijkt me alsnog wel gek omdat dit af en toe komt. Roetfilter toch op de een of andere manier verstopt? Toch ook gek vanwege het vermogen dat er af en toe gewoon is. Map sensor defect? Turbo? Of wellicht toch luchtmassa meter stuk? Wel typisch dat het alleen komt waneer ik op de snelweg rijd. Net alsof hij dit probleem krijgt na een bepaalde tijd redelijk belasten. Hoop iemand mij een beetje tips te kunnen geven!
Mvg jeffrey
Een paar bijzonderheden hiermee,
Geen motor fouten of storingen
Egr even afgedopt op te controleren of deze defect is. Maakt geen verschil
Heeft wel turbo druk dus verwacht deze heel te zijn
Wel vermogen op bepaalde momenten dus lijkt mij ook geen roetfilter verstopt
Tijdens het inhouden zakt het verbruik volgens boordcomputer ook aanzienlijk 27km/1l gemiddeld. Net alsof hij zichzelf netjes afregelt op iets wat hij te kort heeft. (Lucht of brandstof?)
Motor bokt en stottert verder niet en loopt ook goed eigenlijk. Geen gekke bijgeluiden ook
Dus ben een beetje radeloos hier aan het worden. Heb nog wat theorieën verder,
Wellicht dat mijn verstuivers slecht worden. Lijkt me alsnog wel gek omdat dit af en toe komt. Roetfilter toch op de een of andere manier verstopt? Toch ook gek vanwege het vermogen dat er af en toe gewoon is. Map sensor defect? Turbo? Of wellicht toch luchtmassa meter stuk? Wel typisch dat het alleen komt waneer ik op de snelweg rijd. Net alsof hij dit probleem krijgt na een bepaalde tijd redelijk belasten. Hoop iemand mij een beetje tips te kunnen geven!
Mvg jeffrey
Volkswagen
Polo 86C Coupe
1.3 G40 160PK