probleem esp-error en bandenspanningscontrole lampje

Vannochtend, gaf mijn Polo 6r 1.6 bifuel een esp-error melding met het lampje van de bandenspanningscontrole,
ook begon hij in te houden/remmen. De ASR knop uitgezet, later weer schokken. Een half uur later geen problemen meer gehad.

Uitlezen gaf het volgende:
component ESP8.02i front H05 001
01314 engine control module
013-check dtc memory-intermittend
fault status 00101101
fault priority 0
fault frequency 8
reset counter 209

component engine:
1fout:
004438- manifold pressure sensor (g71)
P1156-000 open/short to ground-intermittend
fault status 00100000
fault priority 2
fault frequency 8
reset counter 209

Iemand ervaring met dit probleem?
Groet Olaf

Cruiser  Polo 6R 
Woensdagavond liet de auto, mij staan. Eerst ging hij in noodloop, reageerde niet meer op het gaspedaal. De wagen veilig naast de weg gezet. Na starten sloeg hij niet meer aan. Af gesleept. Voor 20eu een nieuwe mapsensor erin en hij loopt weer.
Nu na een paar korte ritten hebben gemaakt, hoop ik dat het probleem voorgoed weg is.

Cruiser  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!