Probleem met dynamo

Goedeavond,

Recent heb ik een Polo 9N aangeschaft.
Zojuist begonnen alle lampjes te knipperen en leek het Dashboard wel een kerstboom.

ABS, Airbag en nog een lampje brande. De auto ging piepen en gek doen.

Ook had ik geen stuurbekrachtiging meer, en toen ik thuis kwam (gelukkig) gingen de ramen niet dicht.

Zou dit een probleem met de dynamo zijn? De multiriem ligt er nog wel op.

Zal ik een nieuwe dynamo bestellen of zal ik hem laten reserveren mocht het probleem de dynamo zijn?… en waar kan ik het beste bestellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16v 
Welkom op het forum. Nee, niet zomaar een dynamo vervangen. Ik zou eerst de auto uitlezen op foutcodes, diagnose stellen voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen. Heb je de zekeringen gecontroleerd?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum. Nee, niet zomaar een dynamo vervangen. Ik zou eerst de auto uitlezen op foutcodes, diagnose stellen voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen. Heb je de zekeringen gecontroleerd?
Bedankt voor je input, de auto start momenteel niet, omdat de accu zo leeg is, dit komt wss door de dynamo
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16v 
Geeft een Polo 9N niet aan met een lampje dat de accu niet word opgeladen? (dan had je dit tijdens de rit dus al moeten zien) wat je volgens mij kan proberen.

De auto proberen te starten met startkabels. Als hij loopt en je haalt de startkabels eraf en hij valt direct (of heel snel era) weer uit dan heb je een grote kans dat inderdaad de dynamo kapot is. Want als hij loopt en je haalt ze eraf dan zal de ECU etc geen stroom meer krijgen en valt hij uit (als de dynamo kapot is) correct me if i am wrong andere leden Stick Out Tongue kan ook zijn dat er nog wel iets in zit maar dan ga je dus weer allemaal rare dingen krijgen zodra je de kabels eraf haalt foutmeldingen etc je kan dan ook even snel meten op de accu wat het voltage is.

Of je laad de accu op je meet dan het voltage op de accu dit zal bijvoorbeeld ongeveer 12v zijn. Start daarna de auto en meet weer op de accu nu zal die hoger moeten liggen bijvoorbeeld 14v (de dynamo die de accu laad)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Geeft een Polo 9N niet aan met een lampje dat de accu niet word opgeladen? (dan had je dit tijdens de rit dus al moeten zien) wat je volgens mij kan proberen.

De auto proberen te starten met startkabels. Als hij loopt en je haalt de startkabels eraf en hij valt direct (of heel snel era) weer uit dan heb je een grote kans dat inderdaad de dynamo kapot is. Want als hij loopt en je haalt ze eraf dan zal de ECU etc geen stroom meer krijgen en valt hij uit (als de dynamo kapot is) correct me if i am wrong andere leden Stick Out Tongue kan ook zijn dat er nog wel iets in zit maar dan ga je dus weer allemaal rare dingen krijgen zodra je de kabels eraf haalt foutmeldingen etc je kan dan ook even snel meten op de accu wat het voltage is.

Of je laad de accu op je meet dan het voltage op de accu dit zal bijvoorbeeld ongeveer 12v zijn. Start daarna de auto en meet weer op de accu nu zal die hoger moeten liggen bijvoorbeeld 14v (de dynamo die de accu laad)
Vanochtend brande er inderdaad een rood acculampje, maar na 5 min rijden op de snelweg wat het lampje weer weg.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16v 
Goedeavond,

Recent heb ik een Polo 9N aangeschaft.
Zojuist begonnen alle lampjes te knipperen en leek het Dashboard wel een kerstboom.

ABS, Airbag en nog een lampje brande. De auto ging piepen en gek doen.

Ook had ik geen stuurbekrachtiging meer, en toen ik thuis kwam (gelukkig) gingen de ramen niet dicht.

Zou dit een probleem met de dynamo zijn? De multiriem ligt er nog wel op.

Zal ik een nieuwe dynamo bestellen of zal ik hem laten reserveren mocht het probleem de dynamo zijn?… en waar kan ik het beste bestellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Hallo, ik heb ooit een nieuwe dynamo besteld voor mijn 9N3. Bleek het dus verkeerde type te zijn. Verder heb ik er weinig verstand maar als je opzoek bent naar een nieuwe en deze is de juiste type voor jou polo dan mag je hem voor een leuk prijsje overnemen.
 

Bijlagen

  • 20240605_174216.jpg
    20240605_174216.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 9
  • 20240605_174208.jpg
    20240605_174208.jpg
    1 MB · Weergaven: 8
  • 20240605_174232.jpg
    20240605_174232.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!