Problemen EPC / katalysator Polo 1.2 TSI (53.000 km sept 2011)

Wie heeft er ervaring met EPC storing en kan mij vertellen wat ik kan verwachten?

Vorige week zijn de problemen begonnen met een katalysator storing, hierbij is direct een sensor vervangen omdat ik geen last had van vermogensverlies. Vandaag voor het eerst EPC storing gehad in eerste instantie auto opnieuw gestart en geen problemen meer gehad. Later toch vermogensverlies. Direct maar naar de garage gebracht en die hebben langer nodig om de problemen op te lossen.

Auto heeft op 30.000 km de motor update gehad n.a.v. de eerdere problemen met de TSI motoren. Auto heeft nu 53.000 km gelopen.

"Gelukkig" zit hij in de lease dus een vervangende auto gekregen maar ik ben toch wel heel erg benieuwd wat mij te wachten staat......... Wie heeft hier ervaring mee of heeft suggesties wat het kan zijn....
 
Ik heb een EPC storing gehad die ontstond doordat de wastegate actuator van de turbo verkeerde waarden doorgaf aan de ECU. Motor sprong daardoor in noodloop (nog ongeveer 30pk over voor mijn gevoel). Motor uitzetten, tijdje wachten en weer starten bood tijdelijk soelaas. Dit EPC probleem hebben ze bij de dealer opgelost door een metalen plaatje te monteren. Dit is natuurlijk niet te relateren aan het katalysator verhaal, maar kan natuurlijk wel een ongelukkige samenloop zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!