Problemen met mijn Polo

Emm

Nieuw lid
Ik ben altijd heel erg blij geweest met mijn Polo, nu heb ik grote kosten, het een na het ander gaat stuk.
herkent iemand het volgende ?

Ratelend geluid, geen foutmeldingen
Garagist vermoedde probleem bij injectoren
In verlengde garantie 4 nieuwe injectoren geplaatst ( wel fikse factuur voor werkuren )

3 weken probleemloos en pittig verder gereden
Na een langere rit auto netjes binnengezet, dag erna niet nodig gehad dus stilgestaan.
Bij vertrek lampje motorstoring. Stilgelegd en weer gestart, zelfde lampje maar verdeegereden. Bij het oprijden van een brug, geen vermogen meer en nog een lampje erbij, kon nog amper 70 rijden.

Nu is de EGR klep stuk...
Heeft het ene met het andere te maken of niet want ik hoor tegenstrijdige meningen.

er staan 68 0000 km op de teller en Polo is van juni 4 jaar ( 1.6tdi 75 pk )

alvast bedankt voor reacties,
M
 
Hoi Citroene, wilt dat zeggen dat je ook altijd bij de officiële dealer onderhoud hebt laten doen ?

Mijn polo wordt onderhouden door een man die in een officiële garage werkt ( VW/Audi) en ook thuis werkt.

Het frustreert me enorm dat ik de auto kocht na 4 jaar financiering en binnen de maand 2x zware kosten heb, € 1800 zo ongeveer....voor de injectoren €675 aan werkuren ( via de garage waar mijn onderhouder werkt) en nu de EGR die geschat is op dikke €1000.

Ik denk dat ik D'Ieteren eens een mail ga sturen en tussenkomst ga vragen
 
Emm

Bij jouw is hij in de nood loop gekomen. Dat gebeurt als je EGR een storing geeft. Daarna zal net als bij mij de PDF roetfilter problemen gaan geven.

Ik heb Bardahl PDF filter reiniger in m'n tank gegooid en leeg gereden. Daarna ging hij beter lopen. Alleen het trekken haar hij pas doen rond de 3000 tpm.

Mijn drukverschillen sensor heeft nu ook een storing. Na de reiniging was ik die van de
PDF weer kwijt. Vandaag kreeg ik zowaar weer koppel rond de 2000 tpm. Het lijkt dat m'n druk sensor weer wakker is geworden . Ik ga eerst de leidingen ff door blazen en daarna resetten. De EGR zal nog Lastig worden.

Mijn vraag eerder deze dag was : Er moet toch wel
Iemand zijn die de codes van de ecu kunnen kraken? Nog niet dus. Dan kan ik alles afdichten en uitschakelen.
 
Ik rij al 10000km door met het EGR probleem. Heb ook geprobeerd met flink hardrijden de motor door te blazen maar dat hielp niet. Ondanks alles zit ik met
Mijn eerste EGR nu bijna op 100000km en buiten de garantie
 
We zijn hem gaan terughalen vandaag, de geschatte €1000 waren er €550, op.korte tijd dus meer dan € 1000 kosten betaald. € 365 voor de klep, wat olie en wat antivries en werkuren.

Nu maar hopen dat ik een tijd verder kan zonder kosten of problemen, we vertrekken ermee naar Spanje volgende week.

Bedankt voor jullie feedback, leer hier veel !

M

oh ja, de mail naar de importeur gaat nog wel weg, niet geschoten is altijd mis....
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!