Pulserend licht in kilometerteller in avonduren met dagrijverlichting

Hoi,

zojuist was ik terug aan het rijden na te zijn weggeweest. Wat mij opviel was dat bij dagrijverlichting tegen de avonduren, mijn kilometerteller begint te pulseren. Het is alsof iemand langzaam aan de lichtsterkte knop op het dashboard loopt te draaien. Dit deed hij in de parkeergarage ook al.

Zodra ik het normaal licht aanzet, verdwijnt dit effect. Klinkt dit jullie bekend in de oren? Is dit echt een functie of zal mijn tellerunit kapot zijn? Want hoe weet mijn tellerunit nou dat het tijd is voor normale verlichting? Ik heb immers geen lichtsensor op de ruit. Misschien aan de hand van de tijd en datum? Maar hoe verklaar je dan dat dit ook gebeurde in de parkeergarage overdag..

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Mijn polo stamt uit eind maart dit jaar.
 
Nee hoor, dit is een standaard van VW ;)

Ik heb dit ook. zodra ik een tunnel inrijd licht mijn dashbord korte tijd op. En ook als je bijvoorbeeld in de schemer rijd licht deze op. Is het echter contstant donker dan dimt deze weer totdat je het licht inschakelt.
 
Nee hoor, dit is een standaard van VW ;)

Ik heb dit ook. zodra ik een tunnel inrijd licht mijn dashbord korte tijd op. En ook als je bijvoorbeeld in de schemer rijd licht deze op. Is het echter contstant donker dan dimt deze weer totdat je het licht inschakelt.

Denk dat dit ook een "reminder" is dat je nog met dagrijverlichting aan rijdt.
Als de dashboard verlichting zou blijven branden zul je denk ik ook niet snel in de gaten hebben dat je in de duisternis met alleen de dagrijverlichting rijdt. wat betekend dat je achter geen verlichting voert.
 
Denk dat dit ook een "reminder" is dat je nog met dagrijverlichting aan rijdt.
Als de dashboard verlichting zou blijven branden zul je denk ik ook niet snel in de gaten hebben dat je in de duisternis met alleen de dagrijverlichting rijdt. wat betekend dat je achter geen verlichting voert.

Klopt helemaal. Zo staat het ook in het instructieboekje (ja, ik ben zo iemand die die dingen leest Big Grin). En is ook nog eens mijn ervaring :mrgreen:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!