Raam zit vast (mechanisme kapot)

Wie o wie weet hopelijk de oplossing.. Mijn raammechanisme is kapot en het raam wilt niet meer dicht wat ik ook probeer. Deurpaneel ligt er al af motor ook etc. (motor is trouwens oke)

Maar nu het probleem, je moet het raam tot een bepaalde hoogte hebben zodat je bij de moertjes kan om het raam los te krijgen van het mechanisme.
Ik ga het raam dus nooit zover omhoog krijgen... Wat nu? Is er ergens een staalkabel die ik kapot kan knippen zodat het raam te bewegen is?

Gaat dus om een 6R 1.2
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Staalkabel zal kapot zijn en/of vastzitten in 't motortje.
Kan je het raam niet omhoog duwen?
Anders de 4 moeren losdraaien waar het mechanisme mee aan de deur zit. (ik zou starten met 1 zijde)
Misschien dat je dan de houder zover draaien kan om de kabel door te knippen.
Zij-impact airbag stekker er niet afhalen, tenzij je kan resetten met bv vcds
Succes
 
Ik kon natuurlijk alleen de staalkabels kapot knippen van de linkerkant. Het probleem zat dus rechts. Er zat echt geen beweging in het raam. Uiteindelijk gelukt door het mechanisme inderdaad los te halen met de 4 moertjes en hierdoor konden we alles wat meer bewegen waardoor ik eindelijk bij de boutjes kon om het raam los te maken. Jammer dat ik nu pas lees over die airbag sensor ik dacht al huh wat is dat voor iets.. Zie ik later wel weer of ik een fout heb.

Met de buurman samen het voor elkaar gekregen
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-08-02 133622.jpg
    Schermafbeelding 2024-08-02 133622.jpg
    23.8 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Even resetten en opgelost.
Zit vast wel iemand in de buurt van 't forum die je kan helpen.
Misschien kan 't ook nog op een andere manier.

Wel fijn dat je 'm eruit hebt.
Inleren met 1 druk op en neer is makkelijk.
Even de neerknop 10 sec vasthouden na het raam compleet omlaag is en 10 sec na het raam dicht is vasthouden.
Daarna werkt de 1 druks openen en sluiten weer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!