Raar geluid

Sinds een aantal maanden hoor ik een hoog soort fluitend geluid bij naar rechts sturen. Sinds een aantal weken wordt het geluid erger en komt het nu ook voor bij rechtdoor sturen. Wel is het zo dat bij rechtdoor sturen het geluid zachter aanwezig is.

Meestal als ik harder rijdt dan 40. als ik tijdens file in z’n 1 rijdt hoor je het ook. Een paar dagen geleden ben ik erachter gekomen dat het stopt bij remmen.

Ik had een kapotte wiellager, die is vervangen, helaas is het geluid er nog steeds.

Iemand enig idee??

Volkswagen  Polo 
Moeilijk via tekst te beoordelen, zeker aangezien mijn eerste ingeving de wiellager zou zijn. Aangezien het stopt met remmen kan het eventueel zijn dat er iets aanloopt tegen je remschijf en door de druk van de remklauw op de een of andere manier verdwijnt.

Als je zelf een beetje handig bent kun je de auto eens op de kruk zetten en draaien aan het wiel, kijken of het probleem zich dan (in mindere mate) voordoet, maar je de exacte locatie kan achterhalen.

SEAT  FR 
Dankjewel voor de reacties! Ik heb inmiddels gekeken naar beiden achterwielen, want daar lijkt het geluid vandaan te komen. Gekeken naar wiellagers en ankerplaten. Helaas niks kunnen ontdekken. Ik heb het geluid opgenomen met mijn telefoon, maar dat kan ik hier niet toevoegen zo te zien…

Volkswagen  Polo 
Wel via een filmpje op YouTube, die kan je posten op YouTube en alleen beschikbaar maken voor mensen die een link hebben. Dan wordt het ons ook duidelijk wat het geluid evt kan zijn.

Volkswagen  Polo 6C 2017 

Dit is een filmpje waar het redelijk op te horen is. Gisteravond was het de gehele rit aanwezig en stopte het bij een snelheid harder dan 60 km/u. Misschien dat jullie ergens aan denken door middel van het filmpje. Anders gaat hij zsm naar de garage :)

Volkswagen  Polo 
Ik denk dat het sowieso handig is om hiermee langs de garage te gaan. Denk wel degelijk aan een wiellager of homokineet en je schokbrekers zijn ook aan vervanging toe.

Seat  Arona 2020 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!