Rammelende hoedenplank in Polo AW

Mogguh allemaal,

Hebben nog meer mensen last van een rammelende hoedenplank in de Polo AW?
Als ik op binnenwegen met klinkers en/of ongelijk wegen rijdt, dan hoor ik achterin irrant gerammel.
Nu blijkt na een onderzoekje dat het de hoedenplank is, dacht eerst de sluitingen van de gordels achterin op hard plastic, hebben meer mensen met een AW hier last van?
Verschrikkelijk irritant!
Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?

Groeten en dank alvast!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Nevermind, al opgelost, blijkbaar kwam dit door het issue met de C-stijl kap achterin, waar ik voor bij de VW dealer was.
De rammel is nu ook weg.
Zie foto, plastic sloot niet goed aan, geen idee waardoor, was blijkbaar door de vorige eigenaar veroorzaakt en is onder garantie vervangen. (y)
 

Bijlagen

  • 20190722_152751974_iOS.jpg
    20190722_152751974_iOS.jpg
    936.2 KB · Weergaven: 93
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Blijft vreemd, want ik had de hoedenplank los achterin gelegd en het rechter deel van de bank plat gelegd en toen was het gerammel ook al weg.
Alleen de dealer hoorde het ook bij/voor de vervanging van de C-stijl kap en die meldde dat het weg was na de vervanging van die kap.
Hoedenplank dat ik wegging bij de dealer weer teruggeplaatst en geen gerammel meer gehoord. ‍:rolleyes:
Raar, maar blij dat het weg is! :cool:(y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Het rammelen is helaas weer terug trouwens, moet maar eens achterin gaan zitten als iemand anders rijdt over klinkers wat er nou los zit en rammelt... :persevere:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Omschrijf het rammelend geluid eens?

Het kan zijn er ergens een kabel tegen het chassis tikt/rammelt of dat er bij het reservewiel/firstaidkit/repairkit iets los zit?
probeer eens een stuk muziek met veel bas hard aan te zetten? rammelt ie dan ook? (is makkelijk voor localiseren)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het is echt iets van het rechter deel van de bank of de hoedenplank, als ik de bank plat doe en hoedenplank los in de achterbak, dan is het weg.
Het klinkt als een plastic iets wat los zit en heen en weer rammelt.
Als ik straks naar huis rijdt, dan doe ik de hoedenplank los in de achterbak, kijken wat dat doet en daarna tijdens een rit het rechter deel van de achterbank plat.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Van het weekend mijn vriendin laten rijden over hobbelige straten/klinkers en het blijkt het rechterdeel van de achterbank te zijn, het rammelen komt van het slot mechanisme.
Dat ik met mijn rug tegen het rechterdeel ging zitten was het rammelen weg, blijkbaar zit er speling in het sluitmechanisme van het rechterdeel van de bank.
Zijn er meer mensen die last hebben van het rammelen van het rechterdeel achterbank?
Vanochtend heb ik trouwens het rechterdeel van de bank wat harder dicht laten vallen en hoorde het gerammel niet meer...

Ik hoorde ook nog iets anders licht rammelen achter de bank, kan dat de veerpoot aansluiting zijn?
Kan je daar makkelijk bij om te checken of dat nog goed vast zit?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
@Robin-1991 zou jij alsjeblieft de titel willen aanpassen naar 'Rammelend rechterdeel achterbank in Polo AW'?
Alvast bedankt!

Het is overigens alleen het rechterdeel achterbank die rammelt in de bevestiging, als ik de bank plat leg, dan hoor ik namelijk niets.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Yessss, vandaag ben ik gebeld door de VW dealer en mag maandag langskomen zodat ze naar het sluit/slotmechanisme van het rechter deel van de bank gaan kijken.
Hopelijk lossen ze het permanent op.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!