Ratel in versnellingsbak/koppeling Polo 1.4tsi 140pk

WesleyGT

Nieuw lid
Beste Leden,

Ik ben benieuwd of 1 van jullie dit herkend.

Sinds 4 maanden zijn wij trotse eigenaar van een 1.4tsi gt met 140pk.
Na 4 weken kwam mijn vriendin thuis en vertelde mij dat haar koppelings pendaal sponsig aanvoelde.
Al snel verklaar je de vrouw voor gek maar ben toen toch maar even gaan kijken.
Samen een rondje om de stad gereden en nergens geen probleem.
Toen we terug in de straat kwamen vroeg ik haar plaats te nemen en je raadt het al...... het sponsige was meteen terug.
Gelijk weer achter het stuur gekropen en tot mijn verbazing klopte het inderdaad wat ze zei. Na de auto weg gezet te hebben op de parkeerplaats, ben ik gaan zitten en drukte ik een paar keer het pendaal in tot deze weg viel en op de bodem bleef staan.
Nadat de versnellingsbak eronder vandaan ging werd meteen al duidelijk dat het druklager eruit lag. Na verder te kijken hebben we gezien dat het komt doordat de hoofdkoppelings cilinder stuk is en de druk in het systeem simpel zat de weg met de minste weerstand koos.
Besloten om de drukgroep, koppeling hoofdkoppel cilinder, en druklager te vervangen.

Nu 2 maanden later viel mij afgelopen zaterdag op dat ik zijn vrij voor het stoplicht een ratel hoorde. Het geluid kan ik niet echt plaatsen maar het is een soort hele snelle ratel/getok.
De motor uitgezet deze toen weer gestart maar het geluid bleef aan.
Toen ik toch maar besloot om van het kruispunt weg te rijden en de koppeling indrukte verdween het geluid.
De anwb denkt aan de baklagers maar hier kan ik mij niet in vinden. Dit omdat het geluid niet veranderd bij schakeling, en bij een speling in de pre as het geluid naar mijn idee constant aanwezig hoort te zijn.
Zou het dan toch weer een druklager of dit keer het vliegwiel kunnen zijn?

Bijgaand heb ik een geluid toegevoegd die ik zo goed mogelijk heb proberen op te nemen bij mijn voet pendalen in de auto.

Bij 2 sec druk ik mijn pendaal in.
Bij 5 sec laat ik het pendaal los. (Geluid hoorbaar)
En bij 8 sec druk ik hem weer in.

Sorry voor de slechte geluidsopname maar is erg lastig op te nemen.

Is er iemand die dit geluid kan plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Wesley Dekker

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!