Ratelend geluid 2 cilinder modus

Goedemorgen, ik heb sinds mei een heerlijk vlotte polo bluegt van bouwjaar 2013. Sinds een paar dagen hoor ik bij het overschakelen van de 2 cilinder modus een tik die hiervoor niet hoorbaar was. Ook als de auto in 2 cilinder modus rijdt (en ik iets wil versnellen zonder dat hij overschakelt naar 4 cilinders) ratelt de motor. Als ik dan iets meer gas bijgeef en hij gaat in 4 cilinder modus is dit weg.

Sinds gisteren maakt hij bij de koude start ook een ratelend geluid. dit doet hij alleen als de auto meer touren maakt, wanneer hij stationair gaat draaien is het weg.
Al met al een vervelend iets waar ik geen idee van heb wat het kan zijn. Ik sta over 2 week ingepland bij de garage, maar misschien zijn Er hier mensen die ook iets dergelijks hebben gehad en mij iets meer info kunnen geven.
Alvast bedankt!!
Groetjes Marc1999GT

Volkswagen  6R bluegt 

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Ze geven in dit topic aan dat het mogelijk gaat om de schakelkabels die tegen een hitteschild aan komen en beginnen te rammelen.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 

Ze geven in dit topic aan dat het mogelijk gaat om de schakelkabels die tegen een hitteschild aan komen en beginnen te rammelen.
Het is inderdaad een heel appart geluid. Wanneer in 2 cilinder modus ratelt het enorm, met iets gas bij schakelt de motor naar 4 cilinders en klinkt het net alsof er een klep opengaat. Dan is ook het geluid weg.

Volkswagen  6R bluegt 
Oorzaak al gevonden?
Is dit geen "producteigenschap"? Ik heb wel vaker gelezen dat het geen gehoor is, als de 2 cilinder modus wordt ingeschakeld. Wellicht zit er per auto wat verschil in, misschien ook in de beleving van de eigenaar maar in de basis ga je van 4 naar 2 cilinders en dat klinkt anders. Als de auto verder prima rijdt zou ik mij er niet zo druk om maken, je kan het altijd nog uit laten schakelen als je er teveel aan ergert.

Seat  Arona 2020 
Is dit geen "producteigenschap"? Ik heb wel vaker gelezen dat het geen gehoor is, als de 2 cilinder modus wordt ingeschakeld. Wellicht zit er per auto wat verschil in, misschien ook in de beleving van de eigenaar maar in de basis ga je van 4 naar 2 cilinders en dat klinkt anders. Als de auto verder prima rijdt zou ik mij er niet zo druk om maken, je kan het altijd nog uit laten schakelen als je er teveel aan ergert.
Klopt, alleen ik hoor het ook, dus wanneer die overschakelt dat je een tik hoort, net alsof er ergens iets open gaat. Iets wat tegen elkaar aan komt, en hoor inderdaad ook de ratel bij het gasgeven. Klinkt echt alsof er iets ergens tegen aan rammelt.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!