RCD upgrade

Beste mede forumleden,

Ik wilde eerst een topic aanmaken over het upgraden naar een RNS 510, Maar ik ga de navigatiefunctie van de RNS eigenlijk niet gebruiken, dus heb ik besloten om hem even anders te schrijven.

Ik heb al sinds dat deze auto in mijn bezit is, heb het idee om de huidige RCD 310 (degene zonder het zwarte scherm) te vervangen met een ander systeem.
Ik heb in mijn auto GEEN telefoonmodule zitten. dit is wel iets wat ik erg mis, ik hou ervan om even m'n muziek te streamen of gewoon handsfree te bellen in de auto.

Nu heb ik gezien dat er ook een RCD variant van de 510 is, De RCD 510 :mrgreen: De RNS heeft als enige meerfunctie de navigatie, toch?
De RNS is een stuk duurder dan de RCD, en voor mijn situatie gebruik ik de navigatie alleen als kaartweergave, dat vind ik leuk om naar te kijken. Maar het is dan meer een hebbedingetje dan iets wat ik echt ga gebruiken. Voor het echte navigeren gebruik ik Waze of de kaarten app (veel actueler, altijd up to date, alle controles enz enz).

Ik ben tijdens het zoeken, en op wat forums de RCD 330 tegengekomen. Het grote voordeel van de RCD 330 is Apple CarPlay, iets wat ik helemaal geweldig vind en zeker ga gebruiken, ook ziet de RCD 330 er uit als het Discover media systeem uit de 6C, weer een pluspunt.
Ik weet alleen niet of het een goed systeem is. Ik heb reviews gelezen van mensen die het helemaal geweldig vinden, en van mensen die vertelden dat de geluidskwaliteit achteruit is gegaan.... Zijn er misschien mensen die er ervaring mee hebben?

Wat raden jullie aan? alle tips uiteraard welkom ;)

Nick
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
RCD330 is super, ik gebruik hem in combinatie met Android Auto en dat werkt perfect.

Enige nadeel is dat de RCD330 geen RDS ondersteund dus dat betekend geen zendernamen en ook geen automatisch aanpassen van de frequentie (irritant als je, zoals ik, tussen twee frequentiegebieden woont).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
RCD330 is super, ik gebruik hem in combinatie met Android Auto en dat werkt perfect.

Enige nadeel is dat de RCD330 geen RDS ondersteund dus dat betekend geen zendernamen en ook geen automatisch aanpassen van de frequentie (irritant als je, zoals ik, tussen twee frequentiegebieden woont).

Dat is inderdaad wel vervelend, er zijn toch ook varianten met DAB?
Ik had al iets gezien dat de zenderlogos er niet zijn, volgens mij kan dit worden opgelost met een update?

En de geluidskwaliteit is dat hetzelfde of is dat achteruit gegaan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Heb zelf ook een RCD330. Mijne komt van autopar (hier presenteren ze hem als de RCD660 :sweatsmile:), maar volgens mij is er ook een forumlid die ze verkoopt.
Qua geluidskwaliteit kan ik er niks over zeggen. Hiervoor zat er namelijk een aftermarket radio in, welke gewoon ruk was Stick Out Tongue

Dus ja, ik ben er zeker op vooruit gegaan!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
Dat is inderdaad wel vervelend, er zijn toch ook varianten met DAB?
Ik had al iets gezien dat de zenderlogos er niet zijn, volgens mij kan dit worden opgelost met een update?

En de geluidskwaliteit is dat hetzelfde of is dat achteruit gegaan?

Ik weet niet of je ze met DAB kunt krijgen, misschien dat dov het weet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Zit er ook een verschil in de units die een setup knop hebben ipv een app knop? volgens mij heb ik ergens gelezen dat die met de app knop de goede / betere is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Bedoel je een eject knop i.p.v. app knop? :nomouth:
Mijne heeft namelijk zowel setup als app.

Weet het niet zeker maar volgens mij heeft degene met een eject knop géén apple carplay en/of android auto erop zitten.
Deze heeft ook een kleiner scherm, maar daarvoor in de plaats dan wel weer een CD speler.

Nogmaals, ik weet het niet 100% zeker maar zo is het mij altijd verteld.

ik heb wat afbeeldingen van het internet gehaald om het te laten zien.

Met app knop:
E6CE89CF-D8E4-43B7-A256-EC8E8E6A4D26.jpeg
Met setup knop:
FC23EBC2-C6D0-4FD1-B885-06B220953B21.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik had al zoiets vernomen ja. Ik zal contact met hem opnemen als de polo de weg op mag.... Want de RDW heeft mij vanmiddag op de hoogte gebracht dat mijn keuringsafspraak van morgenmiddag niet doorgaat. Nu moet ik wachten tot 6 april om een nieuwe afspraak te maken:confused:
Da's kit man.
Maar misschien alvast leuk om dingen te doen in deze tijdenl
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!