Recirculatie + AC stand springt steeds aan

Kelvin B.

Bekend lid
Hallo,

Na inmiddels ruim 2 jaar tevreden te rijden in mijn Polo AW merk ik sindskort een eigenaardigheidje, waarbij ik niet weet of dit nu een bug of een feature is..
Tijdens het rijden en de ventiltatiestand op 1 of hoger, springt de AC + Recirculatiestand willekeurig aan. Deze springt niet direct aan, maar bijv. na 5 minuten te rijden. Soms eerder, soms later. Schakel ik beiden uit, dan springen ze binnen enkele minuten weer aan. Op dat moment is het overigens wel warm buiten. De temp. schakelaar staan op zijn koudst.

Normaal gesproken ben ik van mijn Polo gewend dat zodra de AC uit staat, deze ook uit blijft, ook als de temp. schakelaar op zijn koudst staat. Wel was het altijd zo, dat zodra je van warm, naar koude temp. schakelt, de AC automatisch aan gaat. Nu blijkt deze echter altijd "automagisch" aan te gaan.

En, als ik wel de AC aan wil, blijft deze ook gewoon netjes aan. Maar de Recirculatiestand springt dan wel willekeurig aan. Zet ik die weer uit, springt die ook binnen enkele minuten weer aan, etc.

De auto lijkt automatisch te bepalen wanneer de AC + Recirculatie aangaan. Zijn er anderen die dit ook ervaren? Misschien even uitlezen.. binnenkort moet ie toch voor de 1e beurt naar de dealer, maar vroeg me toch af of anderen dit herkennen.

VW  Polo AW 2020 Comfortline 
Ik heb dit ook bij de ibiza uit 2016.
Ik heb geen climatronic dus ik moet zelf met de draaiknoppen de temperatuur regelen.

Als ik hem op zijn koudst zet dan gaat inderdaad de recirculatie aan en de ac aan, zet ik de recirculatie uit gaat die vanzelf weer aan.
Als ik de temperatuur net iets hoger zet dan blijft hij uit.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!