Beste leden,
Ik heb mijn polo een kleine maand, na een tijdje begon ik op te merken dat de auto best regelmatig aan het regenereren is. hij houdt een cyclus van ongeveer 300 km aan en dan begint het feest weer. Dit regeneratie proces kost behoorlijk wat extra brandstof en de ventilator begint ook hinderlijk hard te blazen.
Ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer, de verzadigingsgrens van het filter zit op 80 gram asmassa, bij mij was er ongeveer 20 gram asmassa gemeten, nog lang niet vol. Een andere dieselspecialist heeft de tegendruksensoren uitgelezen, hij vond dat deze aan de hoge kant waren wat dus kan wijzen op een kapotte tegendruksensor.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor woon-werk elke dag zon 65 km heen en terug via de snelweg, hierbij rijd ik altijd 120/130. Misschien dat meer mensen hier een oplossing of bevestiging kunnen geven voor dit overactieve regeneratie proces.
Ik heb mijn polo een kleine maand, na een tijdje begon ik op te merken dat de auto best regelmatig aan het regenereren is. hij houdt een cyclus van ongeveer 300 km aan en dan begint het feest weer. Dit regeneratie proces kost behoorlijk wat extra brandstof en de ventilator begint ook hinderlijk hard te blazen.
Ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer, de verzadigingsgrens van het filter zit op 80 gram asmassa, bij mij was er ongeveer 20 gram asmassa gemeten, nog lang niet vol. Een andere dieselspecialist heeft de tegendruksensoren uitgelezen, hij vond dat deze aan de hoge kant waren wat dus kan wijzen op een kapotte tegendruksensor.
Ik gebruik de auto voornamelijk voor woon-werk elke dag zon 65 km heen en terug via de snelweg, hierbij rijd ik altijd 120/130. Misschien dat meer mensen hier een oplossing of bevestiging kunnen geven voor dit overactieve regeneratie proces.
Volkswagen
Polo 6C