RNS310 (zonder bluetooth) vervangen

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdag hebben we onze blinkende Polo opgehaald. In eerste instantie hadden we de intentie om alles origineel te laten en de huidige RNS 310 te voorzien van een bluetooth module. Echter zijn dit vrij kostbare modules en zullen we een adapter op het dashboard moeten monteren. Daarnaast had ik nog de intentie om een USB aansluiting erin te zetten (zit niet in het dashboard kastje). Nu lees ik op het forum diverse leuke verhalen, maar ze staan redelijk verspreid door het forum heen. Onze wensen zijn:
  • Ingebouwde bluetooth (optioneel: ingebouwde microfoon)
  • Navigatie --> dit mag offline zijn of via apple carplay
  • USB aansluiting t.b.v. muziek afspelen
  • Goede werkende radio (hoeft niet persé DAB+ te zijn)
  • Werkend met originele PDC
  • Plug-and-play (ik ben niet technisch)
Op het forum lees ik verhalen over de RCD 330+, de RCD 660+ (is dit de originele VW afgeleide van de RCD 330?) en ik lees dingen over forumleden die een Pioneer hebben ingebouwd.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen en welke tips jullie voor mij hebben. Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Op het forum lees ik verhalen over de RCD 330+, de RCD 660+ (is dit de originele VW afgeleide van de RCD 330?) en ik lees dingen over forumleden die een Pioneer hebben ingebouwd.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen en welke tips jullie voor mij hebben. Alvast bedankt!

RCD 660+ bestaat niet, dit is een verzinsel van een commerciële partij hier in Nederland. (marketing, hoger is beter idee ofzo)
RCD 330+ is een uitstekende radio, met Carplay, Android auto, SD kaart, Aux en USB afspeelmogelijkheden. Ook werkt bluetooth bellen en muziek draaien prima. FM ontvangst is bij mij ook prima, echter zoekt hij niet vanzelf naar het sterkste signaal en laat de RDS informatie wat te wensen over. Ik heb 2 of 3 presets gemaakt van stations waar in graag naar luister, waarbij ik dus 2 frequenties van NPO radio 2 heb geprogrammeerd. (ik gebruik de FM radio voor kortere ritten, bijvoorbeeld naar de supermarkt of bouwmarkt omdat ik niet altijd zin heb om de telefoon aan te sluiten)

PDC werkt bij mij ook, moet je in sommige gevallen wel aan of uitzetten met VCDS.
Inbouw is echt kinderlijk eenvoudig, een frame voorzichtig loshalen met een pinpas/boterhammes, en 4 torxschroeven losdraaien. Stekker is identiek, zelf je stuurwielbediening werkt ermee.

Ik vind de RCD330 de beste upgrade die ik aan mijn Polo gedaan heb.

@dov verkoopt ze ook! Ik had mijne al besteld via Ali, omdat ik er te laat pas achter kwam dat Dov ze ook heeft!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: dov en hoekronald
Hallo allemaal ( @dov ?),

Weet iemand of de RCD330 ondersteuning heeft voor de 'oude' CD-wisselaar aansluiting (data-clock/in/out, cdc, cdx, aux-in)?
Ik heb nog een Phatbox die daarop aangesloten is op mijn huidige RNS310 en zou deze graag opnieuw aansluiten,
Deze zit aangesloten bij mij op een apart blokje op de quadlock stekker (ik meen een groen of blauw blokje). Ik kan zo gauw geen goede foto vinden op internet van de quadlock stekker van een RCD330 en zijn pinouts...

Daarnaast vraag ik me nog af of het FIS display aansturing ook compatible is tussen RNS310 / RCD330?

Alvast dank!

Ron
 
VW  Golf  1.2 TSI 
Weet iemand of de RCD330 ondersteuning heeft voor de 'oude' CD-wisselaar aansluiting (data-clock/in/out, cdc, cdx, aux-in)?

Negatief

Ik heb nog een Phatbox die daarop aangesloten is op mijn huidige RNS310 en zou deze graag opnieuw aansluiten,
Deze zit aangesloten bij mij op een apart blokje op de quadlock stekker (ik meen een groen of blauw blokje). Ik kan zo gauw geen goede foto vinden op internet van de quadlock stekker van een RCD330 en zijn pinouts...

Geen idee wat dat is.

Daarnaast vraag ik me nog af of het FIS display aansturing ook compatible is tussen RCD330?

Negatief
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Dasaita en Xtrons android 9.0 units , met of zonder DAB
Dasaita-7-2-din-Android-9-0-DSP-Auto-Dvd-speler-voor-VW-Golf-Polo-Passat.jpg
zijn ook prima units.
heeft RNS looks .
heb zelf een eenvoudige Wince 6.0 RNS look (chinees) en voldoet prima.
voordeel is m.n. navigatie met gratis update's en zeer recente kaarten (Igo/tomtom)
 
Laatst bewerkt:
vw  polo 6R  1.2 105pk dsg 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!