Rode Olielampje gaat aan

Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem waar ik met de garage niet echt verder uitkom. Het rode olie lampje gaat tijdens het rijden aan en er klinkt een luide piep. Dit kan niets goeds zijn. Ik ben bij de garage geweest, hij vertelde dat dat waarschijnlijk met de oliepomp te maken heeft. Als oplossing heeft hij de zeef van de oliepomp behandeld (doorgeprikt dacht ik) en de motor gereinigd. Dit heeft enige tijd gewerkt. Maar nu komt het lamp en de piep weer terug.

In het begin was het alleen als ik bijvoorbeeld van de snelweg afkwam, en daar afremde en /of een flinke bocht maakte. Nu gebeurt het ook op 50 wegen, zonder duidelijk aanwijsbare reden. Het enige waarmee ik het kan beïnvloeden is flink het gaspedaal intrappen, dan verdwijnt het lampje weer. Om na verloop van tijde weer terug te komen.

Zie de foto voor het lampje.

Ik ben op zoek naar mogelijke redenen en oplossingen, online kom ik er zelf niet uit.
Misschien weten jullie meer?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2024-05-30 at 13.38.14.jpeg
    WhatsApp Image 2024-05-30 at 13.38.14.jpeg
    400.3 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 9N1  1.2L 55KW Automaat 
Ik heb wel zo een OBD-dongel, maar als ik die gebruik word ik er niet wijzer van. Waar moet ik specifiek naar gaan kijken als ik hem weer uitlees?


Er zit voldoende olie in
ik gebruik altijd de olie op basis van die websites waar je je kenteken invult.
Het kan zijn dat de garage de zeef alleen behandeld heeft en dat ik het doorprikken verkeerd onthouden heb.

Het is dus ook een rood olielampje, ik heb eerder weleens een oranje olielampje gehad zonder geluid. Wat dan aangeeft dat de het olieniveau te laag is. Bijvullen verhelpt het oranje lampje.
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.2L 55KW Automaat 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!