Ruitenwisser blijft aan, ondanks contact uit!

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers

Ik zit met een probleem.. Twee dagen terug had ik de auto mee naar een klant en op de heenweg regende het. Dus ruitenwissers aan en ineens een klik of iets dergelijks en de ruitenwisser ging naar de snelste stand en mijn hendels achter het stuur doen niets meer. Kortom ik de ruitenwissers op supersnel en ik kon ze niet uit zetten. Dus ik dacht als ik het contact uit zet zal het wel over zijn, nou niet dus... Met een slimme ingeving de zekering er maar uit gehaald en einde dag zonder zekering gereden (knipperlichten doen het overigens ook niet meer via de hendel).

Vandaag wou ik er mee aan de slag, accu leeg. Is het logisch dat wanneer de zekering eruit gaat de accu nog leeg loopt? Of moet ik rekenen op een grote electra probleem?

HELP!
 
En idd, accu los voor zover daar nog spanning op staat en weer aansluiten en het probleem is weg. Bij verder zoeken online blijkt dit een boordnet probleem (kastje boven de pedalen). Ik neem het zeker voor het onzekere en ga hem gewoon vervangen. Dit stond overigens toch al ergens op mijn wishlist aangezien ik met de huidige geen cruisecontrol kan installeren 6Q2. Zag op het forum dat Yannick ook een kastje aanbood maar dit is de zelfde als ik al hem meen ik. Nu maar meteen een F versie scoren (nu C)

Keep u guys posted
 
Hmm vervelend! :(
Hoop dat je snel zo'n ding kunt vinden!
Btw is de 9n eigk ook compatible met de bcm van de 6r?Stick Out Tongue kun je meteen een heel stuk meer functies erbij nemenStick Out Tongue

En heb je al gekeken met vcds of er een fout in de bcm te vinden is?
(iets van kortsluiting ofzo?)
 
VW  6R  1.2TDI 
Aigh dat had ik eerder moeten lezen, ik heb hem zojuist besteld; art nr: 6Q1 937 049 F of te wel mid end bordnetregelapparaat met zo goed als alle mogelijk en instellingen. Twijfelde even tussen de 6Q0 937 049 F, dit is de high end. Het enige verschil is dat de high end iets anders heeft voor het achteruitrijlicht.

Aan de andere kant mooi dat dit vervangen is, nu kan ik teminste cruisecontrol en een regensensor installeren. Dat zijn bijvoorbeeld weer de extra opties tot de 6Q2 937 049 F, oftwel mid. low

Plaatje voor de duidelijkheid;
DRAFT01[1]244.jpg
 
hoi Maik ik heb nog een bcm kunnen vinden hij komt uit een fabia NR 6Q1 937 049 B
mocht je er wat aan hebben of wil je hem uitproberen om te testen of zo laat het maar weten

grt donna
 
Aigh dat had ik eerder moeten lezen, ik heb hem zojuist besteld; art nr: 6Q1 937 049 F of te wel mid end bordnetregelapparaat met zo goed als alle mogelijk en instellingen. Twijfelde even tussen de 6Q0 937 049 F, dit is de high end. Het enige verschil is dat de high end iets anders heeft voor het achteruitrijlicht.

Aan de andere kant mooi dat dit vervangen is, nu kan ik teminste cruisecontrol en een regensensor installeren. Dat zijn bijvoorbeeld weer de extra opties tot de 6Q2 937 049 F, oftwel mid. low

Plaatje voor de duidelijkheid;
DRAFT01[1]244.jpg

Maik, ik weet het, een oude post, maar heb je dit plaatje nog op volledige grootte?
Ik ben hier al een tijdje naar op zoek.

PM of mail als je hem nog hebt of weet waar ik hem kan vinden online

Thanks!!!
 
Als je dat zou willen doen graag.
Dan kan ik de omschrijvingen lezen. :)

Bij het opruimen van wat mappen op mijn externe harddisk vond ik het originele exemplaar, beter laat dan nooit. Ik hoop dat een ander er dan misschien nog iets aan heeft.
 

Bijlagen

  • Volkswagen Polo 9N 9N3 Boordcomputer.jpg
    Volkswagen Polo 9N 9N3 Boordcomputer.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 20
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!