Ruitenwisser voor blijft werken.

Dizze

Nieuw lid
Beste leden,

ik ben nieuw op dit forum.
Ikzelf ben Vlaming ( WestVlaanderen) gepensioneerd en heb nu wat tijd om praktische problemen bij de kinderen op te lossen.
Oa. : Mijn dochter heeft een Polo ( Benzine 1000cc) van bouwjaar 2014 waarbij de ruitenwisser onverwacht aanslaat en niet meer kan worden afgelegd.
Het probleem is dan ook plots verdwenen maar komt steeds vaker terug.

Enig idee wat dit kan zijn.

Ik zocht ook welke zekering hieraan gekoppeld zou kunnen zijn maar vind ook niks terug in de handleiding of in de zekeringkast zelf.

Groeten

Dizze

Volkswagen  Polo 6R 
Sensor op de voorruit vies??
De mijne heeft een automatische stand (6c 2017) die reageert op de hoeveelheid regen op de voorruit, dus kan me voorstellen dat als de ruit vuil is dat ie dat ziet als regen.....

Grtz Ramon

Volkswagen  Polo 6C 
Er is geen automatische stand en we hebben de ruit ook al eens grondig gepoetst.
Dus in de stand OFF blijft de wisser werken net zoals de snelste interval.

Weet je waar ik het schema van de zekeringen zou kunnen vinden?

Grtz

Volkswagen  Polo 6R 
zou het eventueel niet een slecht werkend of versleten contactpunt kunnen zijn in de schakeling van de hendel zelf? (mechanisme).
aangezien je mededeelt dat deze soms vanzelf begint te werken.

Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019 
Inderdaad misschien iets mechanisch in de hendel maar dan zou je wel verwachten dat het euvel een keer zou stoppen als je de hendel vele malen op en neer hebt bewogen ( van Off, interval, traag naar snel en terug). Eens het begint dan krijg je op geen manier gestopt. Enkel wanneer je de auto herstart dan kan het beueren dat het voor een tijdje gedaan is ...maar steeds vaker komt het probleem terug. Ik zou eerder aan sturing denken?

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!