Showroom Schade aan voorbumper

Helaas heb ik schade aan de voorbumper van mijn R-line opgelopen. Ik zag het vandaag pas. De bumper is links onder gebogen. Ik heb geen idee of dit te herstellen is of dat dit betekent dat er een nieuwe bumper op moet.

Heeft iemand toevallig een voorbumper laten herstellen/vervangen? Zo ja, wat waren de kosten hiervan? Ik ga morgen offertes opvragen bij schadeherstellers maar een indicatie zou fijn zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_5619.jpeg
    IMG_5619.jpeg
    3.3 MB · Weergaven: 59
Volkwagen  Polo AW  1.0 
Alles is te repareren!

Als ze er niet achter kunnen komen zal het schuren, vullen met plamuur en spuiten worden.
De meeste kosten zullen in arbeidsloon zitten.
Ik verwacht dat je lakkleur wel wat meer kost door de diepe metallic accenten (wel heel mooi!).

Indicatie is lastig maar ik verwacht 150-300 euro.

En mijn advies: lekker zo laten.
Ik moest 3x kijken voordat ik het zag, dus het valt echt niet op.
Overigens kan de bumper over een half jaar weer geraakt worden en dan pak je gewoon een nieuwe of complete reparatie.
 
Alles is te repareren!

Als ze er niet achter kunnen komen zal het schuren, vullen met plamuur en spuiten worden.
De meeste kosten zullen in arbeidsloon zitten.
Ik verwacht dat je lakkleur wel wat meer kost door de diepe metallic accenten (wel heel mooi!).

Indicatie is lastig maar ik verwacht 150-300 euro.

En mijn advies: lekker zo laten.
Ik moest 3x kijken voordat ik het zag, dus het valt echt niet op.
Overigens kan de bumper over een half jaar weer geraakt worden en dan pak je gewoon een nieuwe of complete reparatie.
Helaas valt het wel op als je voor de auto staat omdat de andere kant wel gewoon netjes is. Ik vind de prijs die je noemt nog schappelijk. Ik ging al van veel meer uit.

Het is dus denk je wel mogelijk om de knik/deuk eruit te krijgen? Een nieuwe bumper zal flink in de kosten lopen denk ik.
 
Volkwagen  Polo AW  1.0 
Paar schadeherstellers bezocht en verschillende prijsopgaven gekregen. Wat een verschil zit daar in zeg! Niet alleen de prijs maar ook de service en uitleg.

De meeste zitten rond de €800 tot €1000 waarbij ook een schade aan mijn wielkuip wordt hersteld. Gek genoeg zegt de ene de bestaande bumper te kunnen herstellen, de ander zegt dat er een nieuwe bumper op moet.

De dealer zelf was het duurste. Een kleine €2300 ex. btw. Dat gaan we zeker niet doen.

Nu maar even nadenken of het me waard is. Ik ben van plan nog wel een tijdje in de auto te rijden en heb de auto nog niet zo lang. Misschien ga maar proberen om een bumper via de sloop of marktplaats te vinden om de kosten te drukken.
 
Volkwagen  Polo AW  1.0 
Ik stoor mezelf ook wel aan schade, maar zou je het het echt waard vinden om €800 te betalen voor 1 lullige mini afwijking?

1725972474106.png1725972495935.png

Het verschil tussen die 2 is echt minimaal dus ik zou er echt niks aan laten doen :rolleyes:
Dat is dan ook de overweging. €800 is een hoop geld. En het kan zo maar zijn dat er morgen weer schade aan de bumper is. In het gunstigste geval rijdt er iemand tegen m’n bumper en wordt het een verzekeringskwestie. Je weet maar nooit haha.

Daartegen heb ik de auto nog niet zo lang en is het de bedoeling dat ik nog zeker anderhalf tot twee jaar met de auto doe. Daarna gaat die waarschijnlijk naar mijn vriendin. Dat is een lange tijd om tegen een schade aan te kijken.

De wachttijden bij schadeherstellers zijn toch vrij lang dus ik heb nog even om erover na te denken. Ik weet in ieder geval nu wat mijn opties zijn.
 
Volkwagen  Polo AW  1.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!