Schakelen DSG - GTI

Nu de auto een beetje ingelopen raakt (10K km) toch steeds wat meer aan het proberen. Valt mij op dat de Polo GTI in de sportstand (DSG) tot bijna 170 km/h komt terwijl dat eerder volgens mij niet het geval was. Hij trekt hem gewoon het rood in, klopt dat?
 
Ik had het idee dat hij eerst niet zover ging in S-modus. Na 10K merk je duidelijk dat het blok dan ook veel meer power heeft. Overigens was de eerste paar duizend KM met de polo de olietemperatuur gemiddeld een stuk hoger dan nu (heeft natuurlijk ook met buitentemperatuur te maken)...

Het blijft een fijn bakkie, ik vind hem boven de 80 km/h eigenlijk leuker dan daaronder (de sprong van 80 naar 160 is echt fenomenaal snel Big Grin )
 
Snowdude zei:
In de S-stand zetten en dan zelf schakelen is ook leuk bij 5000 toeren...is hij rapper dan als hij doortrekt naar 7 in het rood...

Idd....als ik echt snel wil zijn trek ik tot de 6d toeren in manual stand (boven de 6d toeren bouwd de kracht dik af), S stand is echt geen meerwaarde rij altijd in D-stand en bij sportief gebruik in manual.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!