Schurend geluid

sam polo

Nieuw lid
Hallo Allemaal,
ik ben Sam en heb onlangs een polo 6c 1.4 Diesel bluemotion bj 2016.

Nu ben ik super blij met me polo en rijd ook heerlijk. Onlangs een mf stuur ingebouwd dus lekker comfort erbij. Alleen merk ik afgelopen weken iets aan me auto.

Het is zo dat de auto stationair meer begint te trillen en ik voel het aan me arm en voeten (onder me voeten). Het geluid varieert van schurend naar (snel rollend geluid). En het wordt erger als ik me stuur draai.

Nu heb ik even getest de auto stationair te laten draaien. Als me stuur recht is hoor ik het getril, maar als ik me stuur kwart naar links of naar rechts draai dan hoor ik niks meer. Ik dacht iets aan me aandrijf as. En het is zo dat me ashoes rijderskant versleten is en vettig is. Ik maak nu ook de link dat er miss een lager kapot is.

Wel is het ook zo dat als ik de koppeling indruk (stationair) dat de knarsend schurend geluid erger wordt. Ik dacht ook aan een koppeling of vliegwiel probleem alleen schakelt de bak zo fijn en goed zonder getrilling etc dat ik dat niet kan geloven. tijdens het rijden is het helemaal niet hoorbaar heel af en toe bij het gas loslaten en licht geratel.

Iemand die weet wat dit kan zijn LMK.

volkswagen  6C 
Hoi Sam, het lijken mij meerdere dingen als ik het zo lees.
In het begin van je verhaal denk ik direct aan je stuurbekrachtiging.

Je koppeling waar je verder over spreekt staat zover ik weet los van je stuur en stuurbekrachtiging, en lijkt mij de klacht meer van je koppelingsplaat of drukgroep te komen. Lijkt me verstandig om eens een goede monteur even te laten meeluisteren.

Hier kan je duidelijk het geluid horen wanneer ik de koppeling intrap.

Bijlagen

• F0569A6E-BC4F-4F3B-927F-BB571A292A37.jpeg
    F0569A6E-BC4F-4F3B-927F-BB571A292A37.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 12
volkswagen  6C 
Oh hij pakt geen video’s helaas.
Ik dacht indd ook aan de drukgroep of de druk lager ja. Maar het geratel verdwijnt pas als ik me stuur helemaal draai. Dat is dus wel vreemd.

volkswagen  6C 
En het is zo dat als ik me stuur recht houd het geratel begint en als ik me stuur draai dan stopt het geratel oppeens. Morgen even naar de garage indd.

volkswagen  6C 
Het is een vreemd iets idd, misschien dat er hier nog iemand met een goed idee komt.;)

Ter aanvulling als ik me auto laat rollen stapvoets op zen vrij dan hoor ik het schurend geluid ook. Dus ik me krik pakken
en me voorste wielen een duwtje geven en je hoort ze allebei beetje schuren als ze draaien. Dus miss iets in de lagers of speling. Dit zou toch niks met het koppeling te maken moete hebben lijkt me.

volkswagen  6C 
Als je stilstaat en je verdraaid je stuur is t schurende geluid voorbij? Kan je wiellagers en aandrijfassen uitsluiten.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Als je stilstaat en je verdraaid je stuur is t schurende geluid voorbij? Kan je wiellagers en aandrijfassen uitsluiten

Tis meer een ratelgeluid wat lijkt te komen van onder mijn voeten in de dashboard.
Als ik me stuur kwartslag naar links draai hoor je het geluid bijna niet. Tis denk ik eerder gedempt dan dat het geluid verdwijnt.

volkswagen  6C 
Brandstof leiding? Zie onderstaande post, als je de zoekfunctie gebruikt is er meer over te lezen.

Seat  Arona 2020 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!