Schurend / knarsend geluid bij insturen 1 kant

Delex

Actief lid
Halloa,

Ik heb recent een bijzonder euvel: bij het insturen naar rechts, met een snelheid van 30+, hoor ik een soort van schurend/knasernd geluid. Het klinkt alsof de aircopomp leeg staat te blazen. Dit is ook echt enkel maar 1 kant op. Ik heb alles na zitten lopen, maar nog geen bijzonderheden tot zover gezien...

Kan het de remmen zijn die aanlopen bij het insturen? Het stuur trilt niet, wellicht de pomp?

Volkswagen  Polo 6C1 
Geluiden via het forum is knap lastig om te herkennen. Ik heb goed geluisterd ;) maar ik denk eerder aan een kapotte homokineet.

Seat  Arona 2020 
Geluiden via het forum is knap lastig om te herkennen. Ik heb goed geluisterd ;) maar ik denk eerder aan een kapotte homokineet.
Ja opnemen is amper te doen hahaha. Wilde net een poging wagen, maar helaas. Bij terugkomst ook niet meer teug te halen...
Die plaat achter je remschijf misschien iets verbogen, ff met een schroeven draaier van de schijf af duwen om te proberen
Die beschermplaat bedoel je?

Volkswagen  Polo 6C1 
Ja die noemen ze de anker plaat

Helaas.. Vandaag met meerdere geluisterd en het komt van het linkerachterwiel.

Ik heb daar remtrommels opzitten die lange tijd geleden volledig (hele set) zijn vervangen voor Brembo.

Het lijkt alsof het aanloopt of schuurt. Ik heb het wiel eraf gehaald en schoongemaakt, maar nog steeds. Bij zelfs een kleine beweging hoor ik het schuren. Het gebeurt alleen met naar eechts sturen… zou een blokje op zijn?

Volkswagen  Polo 6C1 
Helaas.. Vandaag met meerdere geluisterd en het komt van het linkerachterwiel.

Ik heb daar remtrommels opzitten die lange tijd geleden volledig (hele set) zijn vervangen voor Brembo.

Het lijkt alsof het aanloopt of schuurt. Ik heb het wiel eraf gehaald en schoongemaakt, maar nog steeds. Bij zelfs een kleine beweging hoor ik het schuren. Het gebeurt alleen met naar eechts sturen… zou een blokje op zijn?
Als je het wiel er af heb gehaald had je toch gelijk de blokken kunnen bekijken?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!