Self-made oplader in armsteun Polo 6R

SY96

Bekend lid
Om dit te realiseren, heb ik een qi oplader besteld uit china (20W output) welke door dikke oppervlakte heen kan laden. Draad is 1,5 meter lang. Heb een klein gat in de armsteun gemaakt, om vervolgens de draad door de armsteun, via de middenconsole door te trekken naar de 12V contact. Zie foto's. Laadt ongeveer 10% op per 15 minuten, wat best snel is voor mijn gevoel. Kosten: 10 euro (aliexpress).

Bijlagen

• 20210118_102209.jpg
    20210118_102209.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 82
  • 20210118_102202.jpg
    20210118_102202.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 79
  • 20210118_102146.jpg
    20210118_102146.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 92
Volkswagen  6r 
Leuk om te zien hoe je dit hebt gemaakt! Heel mooi en creatief. 10% per 15 minuten is heel netjes hoor! In mijn polo AW waar het draadloos opladen zit ingebouwd gaat het echt niet veel sneller.

Tesla  Model 3 Highland 
Leuk om te zien hoe je dit hebt gemaakt! Heel mooi en creatief. 10% per 15 minuten is heel netjes hoor! In mijn polo AW waar het draadloos opladen zit ingebouwd gaat het echt niet veel sneller.
Thanks, ga wellicht in de nabije toekomst een ander type stofbedekking bekijken gezien het feit dat de gebruikte stof in de armsteun donkerder is. En qua afwerking kon het allemaal wat beter (gezien de openingen aan de voor- en achterkant, maar daar had ik gisteravond niet zo'n zin in om dat helemaal uit te snijden.

Ik was ook idd verbaasd dat tie zo snel oplaadt.

Volkswagen  6r 
Zou rubber niet beter werken? Of een ander materiaal met meer grip? Neem aan dat je telefoon nu van de lader kan schuiven tijdens het rijden.. Of is de lader groot genoeg dat je je telefoon niet heel precies hoeft neer te leggen? Bij mijn draadloze lader thuis moet ik mijn telefoon redelijk in het middel leggen, anders laad die niet op.

Volkswagen  Polo GTI 6R 
Zou rubber niet beter werken? Of een ander materiaal met meer grip? Neem aan dat je telefoon nu van de lader kan schuiven tijdens het rijden.. Of is de lader groot genoeg dat je je telefoon niet heel precies hoeft neer te leggen? Bij mijn draadloze lader thuis moet ik mijn telefoon redelijk in het middel leggen, anders laad die niet op.
Ik heb mijn lader zo gepositioneerd, dat het bijna altijd op de juiste punt zit t.o.v. de telefoon. De telefoon zelf is een Samsung Galacy s20 Ultra, en zoals sommige dat wss al weten, is de s20 ultra een best grote telefoon. Deze valt naadloos in de armsteun waardoor die niet kan schuiven van links naar rechts. Van achteren naar voren kan die wel 1 cm schuiven, maar zelfs dan nog blijft tie opladen omdat ik de locatie van de oplaadpad precies zo heb geplaatst dat verschuivingen geen invloed heeft op het wel of niet opladen van de telefoon.

Als je dus een telefoon hebt die kleiner is van formaat, dan dien je dus iets te verzinnen zoals een ruwere ondergrond (zoals plastic) of een simpele houten blokje die je bovenop de houten plaat bevestigd zodat je telefoon strak zit en niet kan bewegen. Dat is het mooie van self-made prul.... Je kunt alles zelf fine-tunen naar jouw eigen situatie.

Volkswagen  6r 
Is het trouwens mogelijk om wat foto's te uploaden waarin je laat zien hoe je de kabels weg hebt gewerkt? Ik ben erg benieuwd namelijk.

Tesla  Model 3 Highland 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!