Setje velgen

Auto: Volkswagen Polo (2001-) Bouwjaar: 2001 tot nu
Steek: 5x100
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 57.1
Aanbevolen bandenmaat: 195/45/16

(info van online-velgen.nl)

16 inch zal idd wel leuk staan. K rij nu zelf al 1 1/2 jaar op 15" velgen (banden 195/50/15) en dat bevalt me ook uitstekend. Ga in mei over naar 17 inch, denk dat dat icm mijn verlaging de wielkasten mooi aanvult. Heb er nu zo een grote spleet tussen (vind ik persoonlijk), ondanks de verlaging van +/- 35 mm. Dus, als je 16 inch neemt kan de polo ook nog wel wat lager als je dat wil in de toekomst.

Gr. Wouter
 
Mooi setje Big Grin. Zal vast mooi staan onder je Polo.

205/45ZR16 wordt erbij geleverd, en dat kan dus ook. Heeft meer comfort en vult meer de wielkasten denk ik dan een plattere band met de maat 195/45/R16.
 
AthoS zei:
vraagje van mij:

wat gaat er fout met een et-waarde van 28?

Heb me er even in verdiept en opgezocht. Kwam het volgende tegen:

Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET-waarde (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel. (bron: wikipedia).
 
Strider1985 zei:
AthoS zei:
vraagje van mij:

wat gaat er fout met een et-waarde van 28?

Heb me er even in verdiept en opgezocht. Kwam het volgende tegen:

Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET-waarde (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel. (bron: wikipedia).

bij mij niets dus
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!