Slecht stationair lopen

Erik0900

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voor stellen, mijn naam is Erik ik ben nu sinds een jaar eigenaar van een polo 6R uit 2011 1.2 3 cilinder benzine.

nu heb ik sinds een tijdje het probleem dat hij met een warme motor slecht stationair loopt. de motor is aan het schokken je ziet de motor bewegen en het toerental valt constant zo’n 100 toeren terug bij stationair lopen. Bij een stoot gas geven valt de motor nog verder terug.

Wat we al geprobeerd hebben:
-bougies vervangen
- gasklephuis schoongemaakt
- luchtfilter vervangen

Ook uitgelezen op foutcodes heeft laatst wel een keer een fout gehad op de 1e cilinder ‘misfire detected’ verder geen fouten gevonden.

heeft een van jullie nog een idee wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Hoeft niet, stel dat er een breuk ergens zit die door warmte groter wordt en dus geen stroom meer kan doorgeven. Je zei een misfire error te hebben gehad en de bougies te hebben vervangen, dan ga ik het lijstje in me hoofd af en dit is me eerst volgende op het lijstje.

Turbo heeft die niet @pigeon 3 cil benzine is een vrij simpel blokje.

Maar bobines uitwisselen met andere cilinder, krijg je de fout dan op een ander cilinder weet je welke bobine er kapot is.

Je kan ook een lucht lekkage hebben hier door gaat de motor ook “halen”

Er zijn problemen bekend met een opgerekte distributieketting bij die 1.2i blokken. de kettinggeleiders willen ook nog wel eens kapot knappen.
Vaak is dit te horen aan een ratelende koude start.

Loopt de motor op alle 3 cilinders? Dit is te checken aan de hand van het, één voor één loskoppelen van de bobines, gaat de motor slechter lopen als er een bobine los gekoppeld word? Die cilinder doet nog goed mee. Maar gaat de motor niet slechter lopen, of heb je t gevoel dat de motor bij één cilinder anders reageert dan de rest, dan werkt die cilinder niet helemaal meer mee. Dit scheelt gok en zoekwerk.
Overigens hoeft een defecte bobine zich niet al meteen met koude motor te openbaren zoals @pigeon al zei. Bij het opwarmen van de elektronica kan het zijn dat er een open verbinding komt die gesloten is als de motor koud is. Immers, warme dingen zetten uit.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!