Sleutelbaard slijpen ander type sleutel?

Ik heb sinds vandaag een 6R uit 2011. Het is een 1.2 benzine met 60pk.
Helaas een trendline model en moet dus handmatig de auto van het slot halen met de sleutel.
Hij heeft wel centrale deurvergrendeling maar dus niet op afstand.

Nu wil ik een los setje kopen met losse afstandsbedieningen. zoals dit:
CV_Klapsleutel_deluxeinbouwKlapsleutel_Deluxe_zwartcentraledeurvergrendelingsetspy_m.jpg

Mijn sleutel ziet er ongeveer zo uit (plaatje google, dat linker ding even wegdenken)
mykey.jpg

Is het mogelijk om de nieuwe sleutelbaarden te slijpen met mijn oude sleutel als voorbeeld?

Volkswagen  6R 
Ik zal een reactie geven op mijzelf zodat anderen hier misschien wat aan hebben.
Ik ben gewoon met de oude originele sleutel en de losse sleutelbaard die ik even uit de nieuwe klapsleutel heb gehaald langs de sleutelmaker gegaan en die kon zonder problemen hem slijpen.

Ik heb de startonderbeker chip uit de oude sleutel gehaald en in je nieuwe klapsleutel gemonteerd en voila het werkt!
De chip uit de oude sleutel halen is wel extreem lastig want dit moet je HEEL VOORZICHTIG doen omdat de glazen behuizing erg fragiel is. Ik heb zoveel mogelijk met een stanley mes het plastic van de oude sleutel er omweg gesneden. Hier moet je echt even de tijd voor nemen.

Volkswagen  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!