Slotbouten LM velgen

Vandaag even bij de dealer langsgeweest voor de aanschaf van een H7 lampenset, verbanddoos en gevarendriehoek. De laatste twee had ik al maar pasten niet meer in de 6R :?.

Omdat ik toch bij het reservewiel moest zijn om alles op te bergen gelijk maar even gechecked of de 'sleutel' voor de slotbouten netjes in de bandwisselsetje zat. Niet dus. Gelijk ook de wielbouten geïnspecteerd maar het bleek dat de velgen überhaupt niet voorzien waren van slotbouten.

Omdat ik toch nog bij het magazijn was gelijk maar gevraagd of het gebruikelijk is dat er geen slotboutenset wordt meegeleverd bij velgen met een meerprijs van bijna 800 euro maar volgens de medewerker was dat niet het geval. Wel kon ik bij hem een setje kopen à 45 euro.

Uiteindelijk maar gekocht dus en zojuist gemonteerd voordat ik binnenkort m'n auto terugvind op vier houten planken.

Mijn vraag is dus, is het gebruikelijk dat er geen slotbouten worden meegeleverd bij een VW die weliswaar niet af-fabriek maar wel af-dealer is geleverd met LM velgen? In het instructieboekje wordt er namelijk wel gewoon melding gemaakt van het gebruik van deze speciale bouten.
 
Heb je dan de standaard LM velgen zoals de Mistral of de Boavista die VW zelf in de brochure heeft staan of apart bestelde uit de losse velgenbrochure (voor zover ik weet altijd van het merk MAK)?

Die van mij zijn dus niet de standaard VW velgen, dus niet geleverd vanaf de fabriek, maar zijn wel besteld en gemonteerd door de dealer bij aflevering van de auto (dus geen aftermarket).
Wellicht dat het verschil maakt maar dan nog vind ik het eigenlijk normaal dat je dan wel de slotbouten krijgt die je normaal bij standaard VW-lichtmetaal ook had gekregen.
 
me dealer zei dat het me ook 45 euro ging kosten...ik heb uiteindelijk die kosten niet betaald...ik heb de dealer nog nergens over zitten zeuren...
ja als je een auto afneemt van over de dik 20+k dan moet je niet gaan zeuren over die 45 euro slotbouten vind ik :S....die kunnen ze dan toch echt wel prijs geven lijkt mij...
 
weem zei:
Heb je dan de standaard LM velgen zoals de Mistral of de Boavista die VW zelf in de brochure heeft staan of apart bestelde uit de losse velgenbrochure (voor zover ik weet altijd van het merk MAK)?

Die van mij zijn dus niet de standaard VW velgen, dus niet geleverd vanaf de fabriek, maar zijn wel besteld en gemonteerd door de dealer bij aflevering van de auto (dus geen aftermarket).
Wellicht dat het verschil maakt maar dan nog vind ik het eigenlijk normaal dat je dan wel de slotbouten krijgt die je normaal bij standaard VW-lichtmetaal ook had gekregen.

Ik heb boavista velgen, af fabriek dus..
 
weem zei:
Heb je dan de standaard LM velgen zoals de Mistral of de Boavista die VW zelf in de brochure heeft staan of apart bestelde uit de losse velgenbrochure (voor zover ik weet altijd van het merk MAK)?

Zijn de standaard velgen van MAK?

Zoek namelijk een type velg maar kan hem op internet slecht vinden. (type GOAL)
 
Niet de standaard VW velgen maar wel de vaste externe partij als de klant meer keuze wil dan wat in de VW-brochure staat. Bij de dealer worden er dan nog VW logo's op aangebracht.

Dit is althans het geval bij mijn dealer, wellicht dat dat per vestiging nog kan verschillen, iemand een andere ervaring?
 
PoloJan zei:
Zijn de standaard velgen van MAK?

Zoek namelijk een type velg maar kan hem op internet slecht vinden. (type GOAL)
http://www.volkswagen-zubehoer.de/shop/ ... 1f8cb490f6

ik ben er ook naar opzoek en vond ze via een link op dit forum en de prijs valt me erg mee, bij de dealer kost een complete set tussen de 1400 en 1500 euro naar mijn bescheiden mening dus bestellen en je bandjes er om laten leggen, dan ben je beneden de 1000 euro klaar, of vergeet ik iets gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!