Spacers

Carlito

Actief lid
337
83
36
Hallo allemaal
Ik heb even een vraag over mijn velgen
Van de polo aw 1.0
Ik had er orgineel 15 inch velgen oozitten
In de maat 185 65 15 inch et40 5.5 j
Ik heb er nu orginele brescia velgen onderzitten in de maat
215 40 18 inch et 51 7.5 j
Nu heb ik het idee dat de et waarde niet klopt
En dat ik spacers moet gebruiken
Om aan de goede et waarde te komen
Wie weet hoeveel mm spacers ik zou moeten gebruiken
Om de et waarde goed te krijgen
Of dat het mischien helemaal niet nodig is
Ik heb geen idee

Ik hoor het graag als iemand iets weer
Groet peter
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
waarom denk je dat de et waarde niet klopt? laten we daar mee beginnen, het zijn toch originele vw Brescia? hoe vind je de stand van je wielen tenopzichte van je wielkasten? mijn gti stonden ze origineel ook iets naar binnen, ik heb nu 10mm voor en 13mm achter met de verlaging sluiten ze dan precies aan.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Even rekenen...

7,5J is 190mm breed
Midden is 95mm
ET51 betekent dat de naaf 51mm meer richting het naafkapje gaat, dus steekt de velg nog 44mm uit

5,5J is 140mm breed
MIdden is 70mm
ET40 is 30mm vanaf het naafkapje

Maar... 18x7,5J ET51 is gewoon een fabriekmaat voor een Polo AW. Dus waarom zou dat niet goed zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
waarom denk je dat de et waarde niet klopt? laten we daar mee beginnen, het zijn toch originele vw Brescia? hoe vind je de stand van je wielen tenopzichte van je wielkasten? mijn gti stonden ze origineel ook iets naar binnen, ik heb nu 10mm voor en 13mm achter met de verlaging sluiten ze dan precies aan.
Als ik naar m'n eigen auto kijk, ben ik het helemaal met je eens. Volgens mij zijn dit precies de mooie verhoudingen om de wielen mooi aan te laten sluiten (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Omdat als ik op internet zoek naar de et waarde van een polo aw 1. 0 geeft die overal een et waarde van 40 aan en ik begreep dat er een verschil in mag zitten van 5 ivm extra slijtage van de wiellagers
Ze staan er ook verder ook netjes onder de auto
Maar ik dacht dat de afwijking te groot is
En dat ik dan mischien extra slijtage problemen krijg
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Even rekenen...

7,5J is 190mm breed
Midden is 95mm
ET51 betekent dat de naaf 51mm meer richting het naafkapje gaat, dus steekt de velg nog 44mm uit

5,5J is 140mm breed
MIdden is 70mm
ET40 is 30mm vanaf het naafkapje

Maar... 18x7,5J ET51 is gewoon een fabriekmaat voor een Polo AW. Dus waarom zou dat niet goed zijn?
maar is de et maat niet anders van een gti als van een gewone polo 1.0
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
waarom denk je dat de et waarde niet klopt? laten we daar mee beginnen, het zijn toch originele vw Brescia? hoe vind je de stand van je wielen tenopzichte van je wielkasten? mijn gti stonden ze origineel ook iets naar binnen, ik heb nu 10mm voor en 13mm achter met de verlaging sluiten ze dan precies aan.
Ja klopt zijn idd wel de orginele maar ik dacht dat de gti een andere et waarde heeft als de gewone versie
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Omdat als ik op internet zoek naar de et waarde van een polo aw 1. 0 geeft die overal een et waarde van 40 aan en ik begreep dat er een verschil in mag zitten van 5 ivm extra slijtage van de wiellagers
Ze staan er ook verder ook netjes onder de auto
Maar ik dacht dat de afwijking te groot is
En dat ik dan mischien extra slijtage problemen krijg
Omdat de et van een gti velg niet word weergegeven bij een 1.0 maar die wielen kunnen er prima onder hoor, juist met spacers komen ze naar buiten waardoor er meer slijtage zou kunnen ontstaan, dit valt bij 10mm en 13mm erg mee. en de velg van een gti is breder dus vandaar een andere et waarde anders zou je band aan de binnenkant aan lopen, dus je zit gewoon goed hoor
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
je kan een 18inch gti velg niet vergelijken met een 17 of 16 inch polo 1.0 wiel. wat je nu hebt klopt gewoon want de band is ook breder
Bedankt voor jullie snelle reacties
Ik maakte me al zorgen dat het niet helemaal klopte
Kwa maatvoering en dat ik onnodig slijtage zou krijgen op de wiellagers

Thanks
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!