Speakers werken niet altijd

Ik heb drie speakers aan de voorkant (1x dashboard, 2x deur) waarvan de twee in de deuren niet altijd werken.

De speaker aan de linker kant werkt heel af en toe en als ie dat doet dan klinkt het alsof ie opgeblazen is (heb een tweedehands auto). Daarom wil ik deze eigenlijk 'afkoppelen' zodat ie het ubehaupt niet meer doet (de auto is tweedehands). Is er een eenvoudige manier om dat te doen?

De speaker in mijn rechterdeur doet het goed, maar valt met de regelmaat weg. Soms krijk ik hem weer aan de praat als ik bv meer gas geef, of de airco aanzet. Aangezien deze fix steeds minder succesvol wordt, wil ik het probleem nu eindelijk eens goed verhelphen. Weet iemand wat hier precies aan de hand is en hoe ik het kan repareren?

Alvast bedankt!
 
volkswagen  polo  1.2 
klinkt als: bedrading kapot, speakers opgeblazen of eindtrap van je radio naar een andere dimensie geholpen.

wat voor Polo heb je precies (behalve van het feit dat dit een tweedehandse auto is)?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!