Spontaan stilvallen tijdens rijden

Hallo, helaas beginnen bij mijn Polo een paar gremlins naar boven te komen :disrelieved: heb nu in 2 dagen al een stuk of 6 keer dat tijdens het rijden de motor plotseling stilvalt.
Het is niet dat ik hem zelf laat stilvallen natuurlijk.. maar ik kan ook totaal geen patroon ontdekken wat een beetje aangeeft wat er aan de hand is.
Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat het erop lijkt dat het gebeurt niet al te lang na koude start (maar al wel warm tot 90), met climatronic op AUTO en dan bij wegrijden van het stoplicht valt hij opeens uit.. geen gestotter ofzo.. gewoon in een klap stil.
Er staat daarna enkel een lampje te branden van de accu, en met een draai aan de sleutel gaat hij direct weer aan.
Heb een paar dagen geleden de Climatronic test gedaan, daar kwam 4F9 02 uit, wat dan na wat zoeken zou betekenen dat de regelaar het slecht doet en de blower zwaar loopt.. maar lijkt me toch zeer sterk dat dit er iets mee te maken heeft :sweatsmile:
Klinkt het iemand misschien bekend in de oren die me kan vertellen in welke richting ik moet zoeken?
 
Volkswagen  Polo 9N3 S04 Edition  1.4 16V 80pk 
Je zou de massakabel kunnen checken, schoonmaken en opnieuw vastzetten. Geldt ook voor de zekering op je accu, even nakijken of er geen breuk in zit.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!