Sport select onderstel

De sportstand moet ik echt zin in hebben, is erg ‘stuiterig’, maar op bochtige asfalt weggetjes lekker sportief.
Het verschil vind ik (gelukkig) wel duidelijk merkbaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Zoals hierboven benoemd zijn de verschillen in de verschillende rijmodi duidelijk merkbaar. Sportstand vind ik zelf het lekkerst rijden, DSG bak reageert lekker snel, trek lekker door tot de rode lijn en de weggligging is strak. Het stuittert inderdaad wel als een gek door de stugge afstelling van de veren. Ik las ook ergens dat als je het in sportmodus zet de auto ook 15mm lager wordt. Alleen optisch gezien zie ik het verschil niet met de normaal modus. Mischien dat iemand dit kan bevestigen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
full

full
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zoals hierboven benoemd zijn de verschillen in de verschillende rijmodi duidelijk merkbaar. Sportstand vind ik zelf het lekkerst rijden, DSG bak reageert lekker snel, trek lekker door tot de rode lijn en de weggligging is strak. Het stuittert inderdaad wel als een gek door de stugge afstelling van de veren. Ik las ook ergens dat als je het in sportmodus zet de auto ook 15mm lager wordt. Alleen optisch gezien zie ik het verschil niet met de normaal modus. Mischien dat iemand dit kan bevestigen?
Je auto wordt niet 15mm lager als je hem op sport zet.... je auto is 15mm lager af fabriek, mits je hem configureert met het adaptieve onderstel
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb sinds kort de Highline, durf niet meer te zeggen of ik de sport select had besteld maar zit er wel op. hierop is de eco, normal, sport en individual te selecteren dmv knop naast de pook. Eco heb ik niet geprobeerd tot nu toe, normal is vanzelf sprekend en sport word het gasrespons en in mijn geval DSG respons veel feller en gevoeliger, wel rijd hij op de sportstand erg stug maar wel lekker sportief (met 97 PK Stick Out Tongue). De auto word hiermee 15 mm verlaagd. Zelf zie ik het verschil wel maar dit kan ook komen vanwege de 17" velgen die eronder liggen in tegenstelling tot de 15" stalen velgen op de Polo die ik tijdelijk ervoor heb gereden. De vorige leek wel een heel stuk hoger op zijn poten te staan als de huidige!

24-volkswagen-polo-gti-2018-rt-drive-mode.jpg
 
Volkswagen  Polo AW 2019 Higlhine R  1.0 TSI 95 PK (120pk) 
Ik heb sinds kort de Highline, durf niet meer te zeggen of ik de sport select had besteld maar zit er wel op. hierop is de eco, normal, sport en individual te selecteren dmv knop naast de pook. Eco heb ik niet geprobeerd tot nu toe, normal is vanzelf sprekend en sport word het gasrespons en in mijn geval DSG respons veel feller en gevoeliger, wel rijd hij op de sportstand erg stug maar wel lekker sportief (met 97 PK Stick Out Tongue). De auto word hiermee 15 mm verlaagd. Zelf zie ik het verschil wel maar dit kan ook komen vanwege de 17" velgen die eronder liggen in tegenstelling tot de 15" stalen velgen op de Polo die ik tijdelijk ervoor heb gereden. De vorige leek wel een heel stuk hoger op zijn poten te staan als de huidige!

24-volkswagen-polo-gti-2018-rt-drive-mode.jpg
Je bedoeld als je het sport select onderstel hebt dat je auto af fabriek dan 15mm lager is, en niet als je hem op sport zet 15mm inzakt neem ik aan? dat las ik ook ergens dat iemand dat zei, dat is zeker niet waar. Welke motor heb jij in die van jou zitten? want bij de highline 1.0MPI en 1.6 TDI is het niet standaard bij de andere uitvoeringen wel.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
De auto word hiermee 15 mm verlaagd. Zelf zie ik het verschil wel maar dit kan ook komen vanwege de 17" velgen die eronder liggen in tegenstelling tot de 15" stalen velgen op de Polo die ik tijdelijk ervoor heb gereden.

Zon onderstel op de Polo moeten ze nog uitvinden die met een druk op de knop verlaagt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mausie en capsule
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!