Start en stop systeem

Frisbie

Bekend lid
mijn start stop systeem werkt niet meer, in het begin werkte deze wel.
Maar sinds kort werkt hij niet meer.
Hij is niet uitgeschakeld, maar als ik hem in vrij zet en koppeling laat opkomen verschijnt er in display het teken met een streep door heen.

Iemand enig idee

Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue 
Wat voor teken?

Start stop werkt ook alleen als motor warm is, als bijvoorbeeld de kachel goed moet werken vanwege de kou of de airco hard vanwege de warmte buiten dan zal de auto ook niet afslaan

Volkswagen  Polo 
Gordel niet aan?
Er zijn een aantal verschillende redenen die ervoor zorgen dat het start-stop systeem niet werkt.
Deze staan geloof ik ook het handleiding boekje vermeld.

VW Polo  BlueGT 
Het werkt juist wel, het Stop- en Start-systeem is dusdanig ontwikkeld dat de bedrijfszekerheid van de auto ten alle tijde wordt gegarandeerd. Waarschijnlijk is de buitenluchttemperatuur te laag waardoor de accu temperatuur te laag is, hierdoor gaat het systeem niet in werking. Net als je de ontwasemstand hebt geactiveerd, de ruitenwissers op stand 2 hebt, de gordel niet om hebt, een te groot verschil van gewenste interieur temperatuur en buitenlucht temp, en zo zijn er nog een paar. Ook een te lage accu capaciteit is een mogelijkheid.

Volkswagen  Polo BlueGT 
oke zal mss dan wel de buitentemperatuur zijn dan of zo, want gordel heb ik altijd om. De blazer had ik al uitgezet en ook de verwarming heb ik uitgezet om te proberen.
te lage accu capaciteit zou ook kunnen al lijkt me dat sterk omdat ik dagelijks in de auto rijd en de accu pas van 8 2014 is.

Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue 
Mah, in deze periode gaat het wat harder onder uit, achteruit verwarming aan, eventueel spiegelverwarming, aanjager op 4, airco aan. Vreet allemaal extra stroom ;)

Volkswagen  Polo BlueGT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!