Start stop systeem en interval ruitenwissers werken niet meer

Hallo Allemaal,
Sinds 2 jaar blije bezitter van een polo 1.2 tsi.
Nu heb ik sinds een tijdje een probleem met de wagen. Mijn start stop systeem werkt niet meer. Mijn boordcomputer geeft de melding start stop niet mogelijk.
Ook mijn interval van mijn ruitenwissers werkt niet meer, de overige standen werken wel.
Nu heeft de garage gisteren een nieuwe accu geplaatst omdat hij zegt dat de mijne op zou zijn. Maar het probleem is hiermee nog steeds niet opgelost.
ik weet niet of beide problemen met elkaar te maken hebben.?
Is er iemand die weet waar dit aan ligt?

Volkswagen  Polo 
Accu’s moesten toch ingeleerd worden voor het start stop systeem om te kunnen werken.

Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r 
lekkere garage!
zou direct bedanken voor hun service.
zou lekker een ander zoeken die zich mag bekommeren over jou auto!
Ja ik ga daar niet meer terug. Ik zoek wel een ander die de accu mag inleren.
Service inderdaad ver te zoeken....
Heb alleen een app gestuurd met de vraag of hij de accu had ingeleerd... reageer dan niet of zet je werktelefoon uit als je niet gestoord wilt worden..

Volkswagen  Polo 
Precies, dat boos worden is in mijn optiek gewoon asociaal
Denken jullie dat na het inleren ook mijn interval ruitenwissers probleem is verholpen? Het start stop systeem vond ik namelijk minder belangrijk omdat ik vrij weinig gebruik.. of zal de interval een ander probleem zijn..‍♀️

Volkswagen  Polo 
ik lees mee. mijn start stop systeem werkt ook niet. Wat word er bedoeld met inleren? is dit iets wat met VCDS moet gebeuren? Heb er totaal geen verstand van

Volkswagen  Polo 6c 
Start stop systeem ken ik niet en kan ik je niet mee helpen.
Mijn ruitenwisser interval was 1,5 jaar geleden ook ermee opgehouden, na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de motorkap sensor in het slot defect was.
Ik heb toen een nieuw slot met sensor gekocht en hierna deed mijn interval het weer.
Het lijkt erop dat zodra de sensor niet kan detecteren dat de motorkap dicht is, de interval niet werkt.
Als ik jou was, zou ik eerst je accu laten inleren en dan kijken of het beide oplost. Blijkt dat je interval nog steeds niet werkt, vermoed ik het slot van je motorkap.
Succes

Dit is het onderdeelnummer(6R1823509F) en een plaatje, het zit met ik geloof 1 of 2 boutjes vast, erg makkelijk zelf te doen.
$_57.jpg

Volkswagen  Polo 6R 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!