Start stop systeem permanent uit

SilverPolo

Nieuw lid
Hallo mede pololiefhebbers/eigenaren,

Sinds kort ben ik een blije eigenaar van een polo tdi 1.2 bluemotion zilvermetallic.

Alles van de auto vind ik top alleen op 3 punten na:

1- Dat gepiep als je je veligheidsriem niet om hebt.
2- Het start stop systeem ( heel irritant, het scheelt je maar 1procent dieselbesparing op )
3- Het lage trekkracht dus de power is aan de lage kant.

Bij punten 1 en 2 heb ik het via vagcom permanent uitgezet,
Dus geen gepiep meer en ook geen start stop systeem. ( ik hoef het start stop systeem niet
elke keer als ik de auto opnieuw start handmatig uit te zetten.)

Bij punt 3 twijfel ik nog om te laten tunen via ventura.
Mijn auto is net twee jaar oud dus garantie heb ik zowiezo niet meer.
Enige tips en ervaringen zijn bij deze gewenst.

Ook uw vragen zijn welkom.

@silverpolo, als ik je mag vragen, vind je echt het vermogen te weinig of is het je gaspedaal reactie?;)

Als je in mn buurt woont kun je een keer mn sprintbooster proberen of dat al een gewenst effect geeft;)

VW  6R 
Voor de sprintbooster is een toegewijd topic te vinden met de toepasselijke titel 'sprintbooster' :lol:

En anders helpt google ook;)

In het kort, de sprintbooster versterkt het signaal van je gaspedaal waardoor je auto directer reageert.
Ikzelf bezit ook een JD chip module, maar rijd nu door omstandigheden even met alleen een sprintbooster en opzich bevalt dat me ook prima :)
In woorden is het niet echt duidelijk uit te leggen vind ik, daarom bied ik mensen ook aan om het te proberen, werkt altijd beter dan met woorden proberen te vertellen ;)

Al vraag ik mij af of een sprintbooster een ritje groningen waard is om eerlijk te zijn :oops:
(maar dat is aan jou om te bepalen;))

VW  6R 
Hmm misschien begrijp ik iets niet: maar waarom is start/stop systeem lastig? Voor dat ik Start/stop had ging het voetje bijna nooit van de koppeling af: als je dat niet doet is er ook niets aan de hand toch? En als je dat wel doet: koppeling in en hij start weer... zie niet echt waarom dat vervelend is? Behalve als je bij het verkeerslicht NET stilstaat en het groen wordt...

Waarom als ik vragen mag? Ontevreden of heeft het geen meerwaarde?
Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen voor een upgrade.
Maar ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring.:confused:

Op zich werkt het wel,maar eigenlijk doe ik er weinig mee,ik heb destijds de ventura mogen proberen met een polo,en bleek best pittiger te zijn.
Ik heb hem nu een half jaar erin en ik rijd net zo als voorheen,dwz ik rijd redelijk rustig(veel snelweg).
Als je rustig rijd heeft het ook wel meerwaarde,iets minder schakelen en naar mij gevoel stiller .
Ik ga hem eruithalen ivm onderhoud,mis ik hem niet dan verkoop ik de box.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!