Sterretje reparatie nodig?

sanderr2002

Nieuw lid
Beste forumleden,

Er zit nu al een poosje een klein sterretje in mijn voorruit. Aangezien ik gisteren Gyeon Q2 View besteld heb, wil ik er wel even wat aan laten doen als dat moet. Ik heb even een bedrijf gebeld (geen idee of ik namen mag noemen) en daar werd mij verteld dat de reparatie 92 euro zal worden. (Ik heb geen ruitschade op de verzekering.) Om te kijken of de reparatie echt nodig is mag ik langs komen. Ik heb ook anderen gebeld, maar hun locatie is voor mij het meest gunstig en de prijs verschilt niet enorm.

Nu is mijn vraag: Moet een klein sterretje echt gerepareert worden? Het is volgensmij gewoon steenslag waar een scheurtje doorheen zit van nog geen 3 mm.
Voor die 92 euro kan ik volgensmij wel andere putjes die in de voorruit zitten (van voor de aankoop) ook meenemen.

Ik ben benieuwd naar jullie denkwijze hierover.

Volkswagen  Polo 6C 
Kijken of je premieverschil op jaarbasis voor WA+ meer is dan 92 euro. Anders WA+ pakken, dan laten repareren. Ben je n heel jaar lang extra verkeerd voor dat geld ;)

SEAT  FR 
Een sterretje gaat scheuren punt. de vraag is alleen wanneer. ik woon in de polder en slijt ieder jaar in de winter wel een raam. marketing is het niet hoor. als die klein genoeg is kun je er je ruit mee reden. je kan er ook met een hamer op slaan en opgeven aan je verzekering met een x bedrag eigen risico vaak 100 tot 150 maar heb je wel een heel nieuw raam

Volkswagen  Polo AW 
Jawel, wou alleen een andere voorruit hebben waar het 'licht & zicht' pakket op kon worden gemod(retrofit) en dat werd niet vergoed door de verzekering.

.  . 
Een sterretje gaat scheuren punt. de vraag is alleen wanneer. ik woon in de polder en slijt ieder jaar in de winter wel een raam. marketing is het niet hoor. als die klein genoeg is kun je er je ruit mee reden. je kan er ook met een hamer op slaan en opgeven aan je verzekering met een x bedrag eigen risico vaak 100 tot 150 maar heb je wel een heel nieuw raam
Ik heb zelf 3 jaar met een goeie ster in m'n voorruit gereden, en ken mensen die dat wel langer doen. Wanneer zou dat gaan scheuren dan?

Polo  6c 
Ik heb zelf 3 jaar met een goeie ster in m'n voorruit gereden, en ken mensen die dat wel langer doen. Wanneer zou dat gaan scheuren dan?
Dan heb je geluk gehad, mijne zijn allemaal doorgescheurd naar die mooie strepen dwars over je raam je kent ze wel Stick Out Tongue Zeker bij temperatuur schommelingen denk je opeens hee zo ver was die net nog niet gescheurd toch?

En als je dat sterretje met hars hebt laten vullen is de kans heel klein dat hij verder scheurt maar ook dat kan nog steeds, dus ik weet niet of je dat toen hebt laten doen?

Volkswagen  Polo AW 
Dan heb je geluk gehad, mijne zijn allemaal doorgescheurd naar die mooie strepen dwars over je raam je kent ze wel Stick Out Tongue Zeker bij temperatuur schommelingen denk je opeens hee zo ver was die net nog niet gescheurd toch?
Dacht altijd dat dat een onzin verkooppraatje van carglass was :tearsofjoy:

Polo  6c 
Dacht altijd dat dat een onzin verkooppraatje van carglass was :tearsofjoy:
nee dat is zeker geen onzin, die theorie over temperatuur schommelingen en het doorscheuren is 100% waar. (vraag is alleen wanneer gebeurd het)
man ik heb al zoveel ramen versleten in mn Golf 7 en nu in mn GTI zit er ook alweer een nieuwe in

Volkswagen  Polo AW 
nee dat is zeker geen onzin, die theorie over temperatuur schommelingen en het doorscheuren is 100% waar. (vraag is alleen wanneer gebeurd het)
man ik heb al zoveel ramen versleten in mn Golf 7 en nu in mn GTI zit er ook alweer een nieuwe in

Ik heb in mijn Golf 2 ook al 6 jaar 2 steenslag pitten(sterretjes) erin zitten. Ik zeg zelf tegen een ieder ook altijd is maar puur marketing.
Maar ik denk niet dat dat een accuraat voorbeeld is aangezien die 364 dagen per jaar binnen staat.

Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
Dit is wat de ANWB zegt:
1603794983489.png
Er zijn weet ik hoeveel reparatie bedrijven van auto ruiten en jullie denken dat het een fabeltje is.. een raam wat kapot is en warm en koud word zet uit en krimpt ofwel jou scheur ondervind dit ook waardoor verder scheuren zo gepiept is.

Ik werk overigens niet bij carglass ofzo maar deze theorie is toch gewoon pure natuurkunde en word hier benoemd als fabeltje haha bijzonder

Volkswagen  Polo AW 
Dit is wat de ANWB zegt:
1603794983489.png
Er zijn weet ik hoeveel reparatie bedrijven van auto ruiten en jullie denken dat het een fabeltje is.. een raam wat kapot is en warm en koud word zet uit en krimpt ofwel jou scheur ondervind dit ook waardoor verder scheuren zo gepiept is.

Ik werk overigens niet bij carglass ofzo maar deze theorie is toch gewoon pure natuurkunde en word hier benoemd als fabeltje haha bijzonder
Vraag me toch af wat jij doet dat je zoveel ruiten erdooheen jaagt heel bijzonder :tearsofjoy:

Polo  6c 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!