storing navigatie

Ik heb sinds kort storing in mijn navigatiesysteem.

Als ik de auto start, start mijn navigatiesysteem pas na een tijdje. In die tussentijd werken geen knoppen en gaat deze dan ook niet aan. Na een 4 min rijden slaat hij opeens aan.

vervolgens valt de radio valt dan regelmatig uit ( verlichting van menuknoppen knipperen, scherm blijft op zwart, alsof die te weinig vermogen krijgt ). Als eenmaal systeem langer aanblijft wisselt de volumehoogte en hapert het geluid weleens. Het lijkt erop dat na 25 min de radio+navigatie weer naar behoren werkt. Aan de zekering kan het dus niet liggen.

Deze problemen leken samen te hangen met mijn sigarettenaansluiting waar ik een een iphone oplader aan had hangen ( goed B merk van Mmarkt ). Nadat ik deze maar niet langer onnodig in de aansteker aansluiting liet hangen, keerde de bovengenoemde problemen echter weer terug.

Het gaat naar mijn weten niet om een Originele volkswagen navigatiesysteem. Ik zal morgen wat vooraanzichten van dit systeem posten, wellicht weten jullie welk merk en model dit is. (handleiding laat niks los over een merk/site/maker).

Heeft iemand dit probleem eerder gehad en/of welke stappen zou ik moeten ondernemen voor het verhelpen van dit probleem.

Edit:
Hierbij de foto's van menu van mijn navigatiesysteem, wellicht iemand die dit systeem met naam en specs herkent:

foto 1.JPGfoto 2.JPG

Bijlagen

• foto 3.JPG
    foto 3.JPG
    584.4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals met zoveel apparatuur kun je problemen oplossen door de boel te resetten bijvoorbeeld door de stroom er volledig af te halen.

Zorg ervoor dat je het precieze merk en type hebt, en check dan bij de fabrikant voor een software-update. Post anders hier welke type-aanduiding je wel hebt in de handleiding of in het systeemmenu.

Zit er een harddisk in ? Is die nog in orde ?

Ik heb inmiddels de navigatie eruit gehaald, naast een serial nummer geen duidelijkheid over merk of wat dan ook.

kabels eruit getrokken (reset knop was niet te vinden ) maar dit mocht allemaal niet baten.
problemen mbt harddisk, hoe kan ik dit controleren?

Probleem navigatie dan toch eindelijk verholpen. Gebleken is dat stroomtoevoer de helft van zn vermogen kreeg, hierdoor kon deze niet constant aanblijven.

Gekozen is om canbus aansluiting te laten zitten, dit ivm stuurbediening. Stroom en verlichting aangesloten op een ander bron. Met onderbreker als de sleutel eruit is.

Toch bedankt voor het meedenken!

Topic kan bij deze gesloten worden

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!