storing tellerunit

Beste liefhebbers,

Bij de aankoop van mijn Polo 6N2 had de auto het probleem dat de tellerunit regelmatig uitviel.
De wijzers gingen dan naar ´0´, alle lampjes gingen branden en de dagteller en klok gingen weer op ´0´.
Hier schijnt dit model wel vaker last van te hebben en ik heb op de sloop een andere tellerunit gehaald.
Het probleem is over maar een ander probleem heeft zich aangediend. De nieuwe tellerunit komt uit een auto met ABS.
Mijn auto heeft dat niet. Na montage brandde het ABS lampje, handremlampje en airbaglampje.
Deze heb ik laten uitzetten bij een tuningsbedrijf, deze heeft ook gelijk de juiste tellerstand er weer ingezet.
Alles leek goed totdat na een paar meter het handremlampje ging knipperen. Hier kan het tuningsbedrijf en ook de VW dealer (PON Hilversum) niets aan doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het heel graag, bedankt alvast!

Groet, Bart
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 75PK 
Dit is een aparte storing. Dat het lampje ging knipperen komt dat niet omdat misschien je remvloeistof te laag staat? Anders misschien toch ergens een slecht contact in de stekker?
 
Dank voor de reacties.
De auto geeft 1 foutcode, ik weet niet welke maar in ieder geval een code met storing in het ABS systeem.
Dat klopt, de auto heeft geen ABS, de tellerunit komt uit een auto met ABS.
De remvloeistof heb ik gecontroleerd, niets aan de hand, ook de schijven en blokken zijn recent (vorig jaar) vervangen. Voor het vervangen van de tellerunit heb ik ook nooit een foutcode op de remmen gehad.

Bij PON was het verhaal dat ze de foutcode er niet uit konden halen omdat de tellerunit niet bij de auto hoort.
Bij het tuningsbedrijf was het verhaal dat de foutcode er niet uitgehaald kon worden omdat die beveiligd is met een 5-cijferifge code, dat kan alleen de dealer. En bij de dealer, PON, kreeg ik dus bovenstaand verhaal.

Het schijnt softwarematig wel op te lossen zijn maar wie kan dit?...
Mocht ik er niet uit komen kan ik als laatste redmiddel altijd weer op zoek naar een andere tellerunit uit een auto zonder ABS.

Maar mocht er nog iemand een suggestie hebben hoor ik het graag!
Dank voor het meedenken.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!